اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیوشیمی ایران:

روال علمی بر آزمایشگاه‌های بیمارستان‌ها حاکم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیوشیمی ایران گفت: باید با یک برنامه‌ریزی جامع، فقدان روند علمی مناسب بر آزمایشگاه تشخیص پزشکی بیمارستان‌های آموزشی هرچه سریع‌تر حل شود.

روال علمی بر آزمایشگاه‌های بیمارستان‌ها حاکم نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد تقیخانی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره بیوشیمی ایران و چهارمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با باید اقدام بسیاری از مشکلات موجود کشور در زمینه‌های آزمایشگاهی بهبود می‌یابد.
وی با تاکید بر این مطلب که باید در بیمارستان‌های دانشگاهی کشور آزمایش‌ها به‌صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر صورت پذیرد، افزود: ضعف در این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر است.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران کشور را در زمینه تولید علم بیوشیمی در آسیا و خاورمیانه در جایگاه ممتاز دانست و متذکر شد: این موفقیت‌ها در سایه‌سار تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی دانشمندان مختلف صورت پذیرفته است.
وی سطح مقالات ارائه شده در زمینه‌های بیوشیمی توسط متخصصان کشور را در جوامع علمی بین‌المللی بالا دانست و اعلام کرد: در همین راستا سمینارهای علمی توسط ایران در دوره‌های مختلف برگزار شده و در ارتباط با این علم بحث و بررسی می‌شود.
خانی با بیان این که این کنگره‌ها از سطح بسیار بالایی برخورد دار است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در این عرصه در کشور به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
وی تاکید کرد: به همین منظور باید از روش‌های علمی جدیدی در زمینه‌های تحقیقات درمانی در آزمایشگاه ها و بیمارستان‌ها استفاده شود.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران کیفیت آموزش دوره‌ها را رو به بهبود برشمرد و یادآور شد: این کار در مقایسه با دوره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته به ثبت رسیده است.
وی به علم بیوشیمی و مزایای آن اشاره کرد و گفت: به دلیل پایه‌ای بودن علم بیوشیمی تمام علوم زیستی و پزشکی بدون این علم معنا و مفهومی ندارند.
خانی اعلام کرد: در حال حاضر تمام علوم با بیوشیمی رابطه‌ای تنگاتنگ داشته و در بسیاری از این مواقع به علوم جدیدی نیز دست پیدا می‌کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، علم بیوشیمی راه را برای پزشکان باز کرده است.
رئیس انجمن بیوشیمی ایران توضیح داد: با این حال با سطح دانشی از این علم خاص در کشور بالا رفته تا بتوانیم به نتایج بهتری در این رابطه دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول