اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش خصوصی از مزایای صندوق توسعه ملی نهایت استفاده را داشته باشد.

استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه کارگروه اشغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی که در سالن شماره یک استانداری این استان تشکیل شد، اظهار داشت: این صندوق با هدف حمایت از تولید بخش خصوصی و کمک به رونق اقتصادی این بخش از محل درآمدهای حاصل از نفت تشکیل می‌شود.
وی با تاکید بر استفاده از صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: در قانون 5 ساله پنجم توسعه از سوی قائم مقام صندوق توسعه ملی آمادگی آغاز فعالیت این صندوق در قالب تسهیلات اعلام شده است.
این مسئول افزود: صندوق توسعه ملی در تهران مستقر خواهد بود و شعباتی در استان‌های کشور نخواهد داشت.
دیزج‌نژاد با اشاره به ترکیب اعضای صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته منابعی که برای این صندوق پیش‌بینی شده است 20 درصد از منابع حاصل از صادرات نفت است که این میزان در سال نخست 20 درصد و در سالهای بعد 3 درصد از درآمد نفتی است.
وی با اشاره به منابع در اختیار استان‌ها، گفت: بخش دولتی نمی‌تواند از تسهیلات برخوردار شود و محدودیت نهادهای عمومی تا سقف 20 درصد صندوق توسعه ملی است و در این میان باید بخش خصوصی بتواند از تسهیلات این صندوق به خوبی بهره‌مند شود.
این مسئول اعلام کرد: تسهیلات به صورت ارزی است ولی در بخش کشاورزی این تسهیلات به صورت ریالی است، دیزج‌نژاد اظهار داشت: باید طرح‌ها در این زمینه ارائه شود تا تسهیلات آن از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شود.
وی با اشاره به اهداف ایجاد صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: هدف از ایجاد این صندوق تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآوردهای نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآوردهای نفتی، به صورت موسسه عمومی غیر دولتی تشکیل است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول