اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مراقبت از سلامت دام‌ها صورت گرفت؛

انجام 399 مورد تست از دام‌های سنگین در رابر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: به منظور مراقبت از سلامت دام‌ها 162 مورد تست سل و همچنین 237 مورد خونگیری از گاو در رابر طی 6 ماهه اول سال جاری انجام شد.

انجام 399 مورد تست از دام‌های سنگین در رابر
فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: 162 مورد تست سل و همچنین 237 مورد خونگیری از گاو در این شهرستان طی شش ماهه اول سال انجام شده است.
وی افزود: کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک مانند سل، بروسلوز، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و ... از وظایف اصلی دامپزشکی است.
موحدی تصریح کرد: این شبکه از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای نیل به اهداف خطیر دامپزشکی اقدامات مؤثری از قبیل مراقبت، واکسیناسیون، خونگیری، تست سل، سمپاشی، بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و ... را به انجام رسانده است.
وی با بیان اینکه انجام تست سل در گاوداری‌ها و واحدهای زیر پوشش به صورت سالانه و خونگیری به صورت شش ماهه است، افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوک و یا مثبتی از دو بیماری سل و بروسلوز در میان گاوهای منطقه مشاهده نشده است.
موحدی بیان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند تا در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت «بروسلوز» از مصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه اجتناب کنند.
 
* معرفی رئیس اداره طرح و برنامه دامپزشکی کرمان
طی حکمی از سوی غلامرضا زید‌آبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، ندا نژادمعصوم به سمت مسئول اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان منصوب شد.
در این حکم آمده است: با عنایت به حسن تعامل، تدبیر، درایت و برنامه‌ ریزی جناب عالی و همچنین تجربه ارزنده طی تصدی مسئولیت اداره دارو و درمان و آزمایشگاه‌ها، به موجب این ابلاغ به سمت رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان منصوب می‌شو‌ید.
امید است با تعامل سازنده و مؤثر با دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه معاونت برنامه‌ریزی استانداری، خزانه معین استان و فرمانداران و همچنین دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور و همکاری و هم‌دلی صمیمانه با معاونان و مدیران ستادی و رؤسای شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها همراه با اتکال به خداوند متعال در انجام امور محوله موفق باشید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول