اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تولید صادراتی در دستور کار وزارت صنعت است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید صادراتی و افزایش صادرات غیرنفتی از اهداف کلی وزارتخانه جدید است.

تولید صادراتی در دستور کار وزارت صنعت است
علیرضا شجاعی در حاشیه‌ بازدید از کارخانه لاستیک بارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به لحاظ اهمیت جایگاه اقتصادی استان کرمان دارد، این استان را برای بازدید انتخاب کردیم.
وی با اشاره به حضور در میان مسئولان سازمان بازرگانی و صنایع و معادن و همچنین جلسه با اصحاب رسانه افزود: امیدواریم پس از بازگشت از این سفر، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای استان کرمان در حوزه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در نظر بگیرد.
شجاعی با بیان اهداف وزارتخانه جدید خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های این وزارتخانه پرکردن ظرفیت‌های خالی و برنامه‌ریزی برای تکمیل آن‌ها از طریق دریافت اطلاعات استان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر اهداف این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در سفرهای بعدی به بقیه استان‌ها جلساتی با رؤسای سازمان‌ها داریم تا بتوانیم میزان پیشرفت پروژه‌ها را مشخص و همچنین پروژه‌هایی را که احتیاج به سرمایه‌گذاری بیشتر دارند و باید زودتر به بهره‌برداری برسند، انتخاب کنیم.
وی یکی از شعارهای وزارتخانه جدید را تولید صادراتی و افزایش صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف کلی ما کشاندن رقابت به بیرون مرزها است تا وزارتخانه جدید را به وزارت خارجه شماره دو تبدیل کنیم.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: برای انجام این اقدامات نیازمند این هستیم تا از پشتوانه‌های تولید، اطلاعاتی از جمله میزان ظرفیت هر کدام و تفاوت مقیاس‌های تولید کشور با استانداردهای جهانی داشته باشیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم .
وی فضای صنعتی، معدنی و تجاری استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این استان در بحث زیرساخت‌های تجاری و صنعتی دارای نیازمندی‌هایی است که باید برای آن سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.
شجاعی افزود: امیدواریم این سفر و پیشنهادات بخش خصوصی، دولتی و مطبوعات استان دستاورد خوبی در تصمیم‌گیری‌های بعدی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر حضور در میان مسئولان سازمان بازرگانی و صنایع و معادن و همچنین جلسه‌ با اصحاب رسانه، از کارخانه لاستیک بارز نیز بازدید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول