اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در دانشگاه مفید؛

دکترای فقه و مبانی حقوق راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: دکترای رشته فقه و مبانی حقوق برای نخستین بار در دانشگاه مفید راه‌اندازی شد.

دکترای فقه و مبانی حقوق راه‌اندازی شد
علی‌اکبر گلقندشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: امسال رشته‌های جدیدی در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری راه‌اندازی شده است.
وی افزود: رشته علوم قرآن در مقطع کارشناسی، اقتصاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و فقه و مبانی حقوق در مقطع دکتری به سایر رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه مفید قم با تاکید بر اینکه سقف پذیرش دانشجویان در رشته‌های جدید معلوم نیست، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان در رشته‌های جدید از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه مفید اعلام و به همان میزان دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.
وی به تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند اشاره و تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 700 دانشجو در رشته‌های زبان انگلیسی، اقتصاد، فلسفه، حقوق و علوم سیاسی به صورت حضوری و نیمه حضوری به تحصیل اشتغال دارند.
گلقندشتی با بیان اینکه برخی رشته‌های تحصیلی به دلیل گسترده بودن مباحث به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: رشته‌های پول و بانکداری، اقتصاد بازرگانی و ‌اقتصاد نظری از جمله رشته‌هایی است که زیرمجموعه رشته اقتصاد محسوب شده و در مقطع کارشناسی این دانشگاه ارائه می‌شوند.
وی پذیرش دانشجو در این دانشگاه را به دو شیوه عنوان و بیان کرد: این دانشگاه از طریق کنکور و آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه مفید با بیان اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه از طریق آزمون و تنها از بین طلبه‌هایی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند امکان‌پذیر است، عنوان کرد: طلاب با ارائه گواهی پایان تحصیلات در پایه شش حوزه علمیه می‌توانند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه مفید در رشته‌های اقتصاد،  فلسفه و حقوق به تحصیل بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه نخست رشته حقوق مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و ابراز داشت: هر سال تعداد بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های روزانه راه پیدا می‌کنند که امسال رتبه نخست رشته حقوق مربوط به دانشگاه مفید قم بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول