اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم عنوان کرد:

تشکیل 9 درصد اقتصاد کشور توسط بخش تعاون

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم گفت: در پایان سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله سهم بخش تعاون باید به 25 درصد از اقتصاد کشور برسد که در حال حاضر این میزان 9 درصد اقتصاد کشور است .

تشکیل 9 درصد اقتصاد کشور توسط بخش تعاون
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا زرین‌چنگ در مراسم تقدیر از شش تعاونی برتر استان که در سالن اجتماعات سازمان ملی جوانان برگزار شد، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور را 9 درصد دانست و گفت: این میزان باید در پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد برسد.
وی در این مراسم از سیاست‌های تنظیم شده توسط مقام معظم رهبری در اصل 44 قانون اساسی یاد کرد و گفت: در این اصل، اقدام موثر دولت برای ریشه‌کن کردن بیکاری و ایجاد اشتغال توسط بخش تعاون معرفی شده است و اینکه دولت باید با بهره‌گیری از ظرفیت مردم نسبت به رشد اقتصادی کشور اقدام کند.
قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم با اشاره به جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم توسط بخش تعاون، بیان کرد: این بخش با استفاده از این سرمایه‌ها میتواند به تولید محصول، توسعه و رشد اقتصادی کشور و اشتغالزایی بپردازد.
زرین‌چنگ با اشاره به اینکه دولت با اجرای اصل 44 قانون اساسی وظایف بخش تعاون را مشخص کرده است، بیان کرد: در پایان سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله سهم بخش تعاون باید به 25 درصد از اقتصاد کشور برسد که در حال حاضر این میزان 9 درصد اقتصاد کشور است.
وی با بیان اینکه برای تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد در پایان برنامه پنجم توسعه، نیازمند یاری دولت هستیم، اظهار داشت: دولت میتواند با اعطا تسهیلات، تخفیف‌های مالیاتی و توسعه آموزش تعاون‌گران توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، بخش تعاون را برای رسیدن به اهداف خود یاری کند.
قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم ایجاد تعاونیهای فراگیر را نیز از اقداماتی دانست که میتواند به تحقق اهداف بخش تعاون کمکهای شایانی کند.
وی در این رابطه افزود: رفع محدودیت از حوزه کاری تعاونیها برای حضور در تمام زمینه‌ها که مختص تعاونیهای فراگیر است، میتواند در رشد فرهنگ تعاون تاثیرگزار باشد.
قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم در ادامه با ذکر پیشرفت‌های بخش تعاون در طرح‌های عظیم کشوری از جمله نیروگاه‌، سدسازی و... بیان کرد: ایجاد تعاونیهای فراگیر رویکرد جدید بخش تعاون است و این امر  با کمک مردم میسر می‌شود.
زرین‌چنگ با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های استان بیش از هزار و 982 واحد است، اعلام کرد: این تعاونی‌ها با احتساب اعضا تعاونی‌های سهام عدالت و مسکن مهر بیش از 700  هزار  نفر عضو دارند که در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و مسکن فعالیت دارند.
وی از عدم استقبال تعاون‌گران از این مراسم ابراز ناراحتی کرد و گفت: انتظار ما از تعاون‌گران حضور پرشور و چشمگیر در چنین مراسم‌هایی است که رونق بخش تعاون را به دنبال دارد.
قائم مقام اداره‌کل تعاون استان قم در پایان بخش تعاون را بخش برتر کشور معرفی و انجام کارهای بزرگ با سرمایه‌های کوچک توسط این بخش  را گواه بر این مسئله دانست و گفت: تعاون یک عرصه اقتصادی است که قبل از هر چیز به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول