اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

داوری عادلانه از شوراهای حل اختلاف انتظار میرود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: همت، سعه صدر و داوری مبتنی بر عدالت یکی از نیازها و درخواست‌ها از شوراهای حل اختلاف است و مردم نیز این انتظار را دارند.

داوری عادلانه از شوراهای حل اختلاف انتظار میرود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم پیش از ظهر امروز در سومین همایش شوراهای حل اختلاف استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: تشکیل شوراهای حل اختلاف را باید به فال نیک گرفت چرا که بازگشت به سنت‌های اصیل اسلامی، اعتقادی و مذهبی ماست و جای تشکر از احیا کنندگان این کار است.
وی ادامه داد: امروز در کشور با این اقدام هم هزینه‌های معنوی و هم هزینه‌های مادی مردم کاهش یافته و هر کدام از ما وظیفه‌ای در راستای ارائه خدمت داریم و همه باید در عرصه‌های مختلف ورود یابیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: شهدای عزیز در کسوت پاسداری و ایثار جان و شما فعالان در شورای حل اختلاف در کسوت داوری، ایجاد صلح و سازش و تلاش برای رفع اختلافات و ایرادات، کاری ارزشمند، با کیفیت و سرآمد انجام میدهید.
وی عنوان کرد: دستگاه قضایی تکالیف سنگین‌تری دارد و قضات باید فارغ از حاشیه‌ها به مسائل مردم و دعاوی جدیتر بپردازند تا هم رضایت خداوند متعال و مردم حاصل شد و هم هزینه‌های مردم کاهش یافته و نیاز به گسترش فضای فیزیکی و اداری خود را نداشته باشیم.
عجم با اشاره به لزوم تقویت شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: اگر شوراهای حل اختلاف تقویت شود اگر چه هزینه‌ای برای مجموعه استان و کشور دارد ولی این هزینه‌ها، پایین‌تر از هزینه‌های دادرسی در دستگاه قضایی است بنابراین همت، سعه صدر و داوری مبتنی بر عدالت و حق یکی از نیازها و درخواست‌ها است و مردم مراجعه‌کننده نیز این انتظار را دارند.
وی یادآور شد: فلسفه دستگاه قضا اعمال و اجرای عدالت است و شورای حل اختلاف ذیل دستگاه قضا تعریف میشود و باید این جایگاه را برجسته کرده و قدر بدانیم و مردم مراجعه کننده احساس کنند که تجربه موفقی در جمهوری اسلامی احیا شده است و به سمتی برویم که بیش از آنچه امروز اتفاق افتاده، کاهش هرچه بیشتر حجم مراجعه به دستگاه قضایی داشته باشیم و میل مردم به مراجعه به شوراهای حل اختلاف بیش از مراجعه به محاکم و دستگاه قضایی باشد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین استانی منضبط و پیشرو در این موضوع مهم است و اعضای فعال نیز بهترین‌ها و متدینین جامعه هستند که این امر اعتماد مردم را افزایش میدهد.
وی با اشاره به تشکیل شوراهای تخصصی گفت: تشکیل شوراهای تخصصی یک ضرورت است زیرا پیگیری آن دعاوی حوزه خاصی را میخواهد و قانون‌گذار شرایط خاصی را برای کسانی که میتوانند عضو این شوراها باشند، قرار داده است.
عجم با تسلیت شهادت دو تن از پاسداران سپاه صاحب‌الامر (عج) استان بر اثر درگیری با اشرار گروهک پژاک در منطقه مرزی شمال غرب کشور اظهار کرد: شهدای عزیزی که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی میشود، همیشه بیانگر این است که نظام در مقصد و آرمان‌های ترسیم شده از ناحیه امام و رهبر معظم انقلاب پایمردی و ایستادگی خواهد کرد.
وی اعلام کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته در این نظام مقدس با ضد انقلاب و نقشه‌های استکبار و توطئه‌های علیه این نظام مقابله میشود؛ تقدیر این شهدا نشان میدهد این رود خروشان همچنان جاری و ساری و جوشان است و هم مایه نشاط برای مردم و دوستداران نظام است و هم موجب تکدر خاطر مردم به ویژه خانواده‌ها است که باید بهترین‌ها را تقدیم کنند و در عین حال با عشق و علاقه این کار صورت میگیرد.
استاندار قزوین افزود: پدر هر دو شهید و خانواده‌هایشان بیان میکردند که در راه نظام، انقلاب و خداوند این شهدا را تقدیم کرده‌اند و این موجب روحیه و امیدواری مردم ماست.
وی تأکید کرد: در عین حال ضد انقلاب میداند مردم ایران تمام قدر و یکپارچه در مقابل خواسته‌های استکبار ایستاده‌ است و تفاله‌های آنها به حساب نمیآید و در عملیاتی که سپاه در غرب کشور انجام داد دستان اربابا‌ن‌شان نیز به نشانه تسلیم بلند است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول