اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

تقویت بخش خصوصی دامپزشکی مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: انتقال اعتبارات طرح مبارزه با بیماری‌های دامی از اعتبارات ملی به استانی سبب تضعیف بخش خصوصی دامپزشکی شده است.

تقویت بخش خصوصی دامپزشکی مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق  صالحی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های چند ساله دامپزشکی در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و به تبع آن اشتغالزایی که سبب تقویت بخش خصوصی در دامپزشکی می‌شود، انتقال این اعتبارات موجب ضعیف‌تر شدن بخش خصوصی شده و احتمال شیوع بیماری‌های دامی در منطقه را افزایش می‌دهد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبارات کافی، اداره کل دامپزشکی استان اردبیل آمادگی دارد تا نسبت به انجام طرح‌های مبارزه و واکسیناسیون دامی توسط بخش خصوصی اقدام کند.
این مسئول ادامه داد: اختصاص اعتبارات در بخش دام و دامپزشکی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که بازتاب و پیامد آن متوجه همه اقشار جامعه خواهد بود و علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های مختلف دامی سبب افزایش تولیدات دامی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه خواهد بود.
وی استعدادهای منطقه مغان را در عمل‌آوری فراوردههای گوشتی و دامی یادآور شد و افزود: وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان و بالا بودن جمعیت دام سبک و دام‌های عشایری این منطقه را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به تمام این ویژگی‌ها پیشگیری از بیماری‌های دامی در این منطقه به حضور دامپزشکی قوی نیازمند است.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عاری بودن دام‌های این منطقه از بیماری علیرغم مرزی بودن مرهون تلاش‌های دامپزشکی و همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی به خصوص همکاری فرمانداری این شهرستان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این دیدار فرماندار پارس‌آباد نیز اقتصاد منطقه را وابسته به کشاورزی و دامپروری اعلام کرد.
ولی کریمی با مطلوب دانستن وضعیت دامپروری از احداث دو باب کشتارگاه صنعتی دام و طیور در منطقه با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد خبر داد.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این کشتارگاه‌ها در هفته دفاع مقدس وضعیت دامپروری منطقه مطلوب‌تر شده و معضل کشتار دام در کشتارگاه‌های صنعتی مرتفع شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول