اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس خبر داد:

تولید سالانه 30 هزار تن انار در فردوس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فردوس گفت: این شهرستان ‌با داشتن 2 هزار و 100 هکتار انار و تولید سالانه بیش از 30 هزار تن انار به لحاظ سطح زیر کشت و تولید در سطح استا‌ن‌های سه‌گانه خراسان جنوبی دارای مقام نخست است.

تولید سالانه 30 هزار تن انار در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی جوان صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی همایش ملی انار که با حضور ‌دبیر اجرایی این همایش همراه بود، اظهار داشت: انار باید در سطح بین‌الملل جایگاه واقعی خود را بازیابد.
وی افزود: انار فردوس به لحاظ طعم خوش و لذیذ و خاصیت انبارداری بالا توجه مشتریان زیادی را در داخل و خارج از کشور به خود جلب کرده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فردوس گفت: امید است با برگزاری همایش ملی انار در فردوس این محصول مهم در سطح  کشور و بین‌الملل بیش از گذشته جایگاه واقعی خود را بازیابد.
دبیر اجرایی همایش ملی انار از دانشگاه فردوسی مشهد نیز از وصول 231 مقاله علمی، پژوهشی و پوستر به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: سطح مقالات بسیار بالا ارزیابی شده است و تاکنون 280 نفر خارج از استان‌های خراسان در سایت همایش ملی انار برای شرکت در همایش ثبت‌نام کرده‌اند.
علی صلاح‌ورزی افزود: همایش ملی انار در روزهای 13 و 14 مهرماه سال جاری از طرف دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری دانشگاه بیرجند، استانداری خراسان جنوبی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بازرگانی و میراث فرهنگی و شوراهای اسلامی فردوس و اسلامیه برگزار می‌شود.
رئیس دانشکده کشاورزی بیرجند نیز گفت: با برگزاری همایش ملی انار در فردوس باید جایگاه واقعی انار فردوس نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌الملل شناخته شود و باغداران فردوس با تولید محصول ارگانیک بتوانند به درآمد واقعی دست یابند.
مهدی جهانی افزود: باغداران شهرستان در کارگاه‌های آموزشی که در حاشیه همایش برگزار می‌شود با آفات انار بیش از پیش آشنا شده و ارقامی از انار که مقاوم در برابر سرما، گرما، آب‌های شور و کم‌آبی  باشند به باغداران معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: رقم اناری که در فردوس تولید میشود در کل کشور منحصر به فرد است و میتوان گفت در هیچ جای جهان چنین محصولی تولید نمیشود.
‌در ادامه جلسه در مورد چگونگی برگزاری همایش و برنامه‌های داخلی همایش و نحوه ارائه مقالات و کارگاه‌های آموزشی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد در حاشیه همایش بزرگترین کارخانه کنسانتره انار کشور در فردوس با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری افتتاح شود.
در این جلسه مقرر شد از طریق مقامات ذیربط علاوه بر شبکه خاوران از شبکه سه سیما و شبکه خبر برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه دعوت به عمل آید تا همایش ملی انار در فردوس را پوشش دهند.
همچنین از سوی معاون مدیر کل گردشگری استان خراسان جنوبی بحث گردشگری کشاورزی مطرح شد و مقرر شد قابلیت‌های گردشگری شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی به مهمانان شرکت کننده در همایش شناسانده شود.
همایش ملی انار در روزهای 13 و 14 مهرماه سال جاری و با همکاری استانداری خراسان جنوبی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بیرجند، انجمن علوم باغبانی ایران، مرکز تحقیقات انار، سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، سازمان بازرگانی استان خراسان جنوبی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان‌های خراسان رضوی و یزد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان جنوبی، فرمانداری فردوس، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، شوراها و شهرداریهای شهرهای فردوس و اسلامیه در شهرستان فردوس برگزار میشود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول