اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقوع 15 مورد آتش‌سوزی طی دو روز؛

توضیحات آتش‌نشانی میناب در مورد آتش‌سوزی‌های اخیر

خبرگزاری فارس: مسئول ایستگاه آتش نشانی میناب با اشاره به وقوع 15 مورد آتش‌سوزی (طی دو روز جمعه و شنبه گذشته) در این شهر، ‌توضیحاتی را در راستای علل عمده وقوع آتش‌سوزی‌ها در این شهر و حومه آن،‌ ارائه داد.

توضیحات آتش‌نشانی میناب در مورد آتش‌سوزی‌های اخیر
موسی خبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: بیشتر این آتش‌سوزی‌ها خارج از محدوده پوشش ‌آتش‌نشانی و در روستاها رخ داده است.
وی علت آتش‌سوزیها را خشکی و گرمی بیش از حد هوا در دو روز یاد شده، سهل انگاری باغداران در نحوه امحا، سوزاندن و آتش زدن علف‌های هرز و پس مانده محصولات کشاورزی و باغ‌ها ذکر کرد.
این مسئول اظهار داشت: در شهرستان میناب تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی شهری و یک ایستگاه آتش‌نشانی روستایی در روستای تیرور وجود دارد که با یک دستگاه خودروی اطفایی خدمات‌دهی میکند.
مسئول ایستگاه آتش نشانی میناب ادامه داد: ایستگاه شهری باید تمام حریق‌های رخ داده درون شهری و روستاهای تابعه را نیز مهار کند.
وی افزود: ایستگاه آتش نشانی میناب نیاز به تجهیزات و امکانات نوین دارد و مسئولان باید در این خصوص تمهیدات لازم را بیاندیشند.
خبر گفت: با توجه به این که خدمات ایستگاه آتش نشانی ویژه محدوده شهر است باید دهیاری‌ها در روستاها نسبت به تهیه خودروی اطفا حریق و نیروی انسانی آموزش دیده اقدام کنند.
این مسئول، گفت: با توجه به وسعت شهرستان و محدوده‌های موظفی، مسئولان باید نسبت به تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز توجه لازم داشته باشند.
مسئول آتش‌نشانی میناب خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت به تجهیزات آتش‌نشانی به دلیل ارائه خدمات در روستاها و راه‌های صعب‌العبور وارد میشود.
وی با بیان این مطلب که امکاناتی نظیر ماشین اطفایی و امداد و نجات تخصصی و تجهیزات ایمنی فردی مهم‌ترین نیاز ایستگاه آتش‌نشانی میناب است، ادامه داد: بخش‌ها و روستاهای بزرگ باید حداقل از یک ماشین ویژه اطفا حریق و نیرو برخوردار باشند.
مسئول آتش‌ نشانی میناب ضمن اشاره به اینکه در آتش‌سوزیها‌ی اخیر در شهرستان گونه‌هایی مانند لیموترش، نخل، انبه و زیتون گرمسیری طعمه حریق شده‌اند، گفت: بیشترین خدمات ایستگاه آتش‌نشانی میناب در زمینه اطفا حریق و امداد و نجات شهری است.
خبر، همچنین قدیمی بودن برخی امکانات و دستگاه‌های آتش‌نشانی را از جمله مشکلات آتش‌نشانی معرفی کرد و بیان داشت: به روز بودن امکانات و تجهیزات میتواند کمک موثر و فراوانی برای انجام ماموریت‌های آتش‌نشانان باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول