اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

قدرشناسی کمترین وظیفه در مقابل ایثارگری رزمندگان است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تجلیل و تقدیر از ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس کمترین کاری است که در برابر ایثار و از خود گذشتگی آنان می‌توان انجام داد.

قدرشناسی کمترین وظیفه در مقابل ایثارگری رزمندگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست ستاد یادواره تجلیل از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران روحانی و طلبه این استان اظهار داشت: ایده و اندیشه تجلیل از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران روحانی این استان فکری نو و ستودنی است.
وی افزود: تجلیل و تقدیر از ایثارگری رزمندگان به ویژه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس کمترین کاری است که در برابر ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری این عزیزان می‌توان انجام داد.
عنابستانی به نقش ولایت‌پذیری علمای بزرگ دین اشاره کرد و گفت: برخی از آیات عظام مثل مرحوم جواد آقای تبریزی با کهولت سن، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتافت و به هنگام بازگشت به دیدار امام و مقتدای خود می‌رفت که مبادا ولی امر مسلمین به خاطر کهولت سن ایشان را از حضور در میدان‌های نبرد باز دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقش علما و بزرگان دین در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل و حماسه‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس خلق شد به واسطه ایجاد فضای معنوی و مرتبط کردن رزمندگان با قرآن، ولایت و اهل بیت(ع) بود.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان اسلام با توجه به اینکه انقلاب ما نوپا و تازه به پیروزی رسیده بود و به تصور اینکه انقلاب دچار از هم گسیختگی و عدم آمادگی لازم برای دفاع است، جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آغاز و به خاک پاک ما تجاوز کردند.
عنابستانی افزود: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی دشمن متجاوز قسمت‌هایی از خاک میهن اسلامیان را اشغال کرد و پس از آن ملت بزرگ ایران با تمسک به ولایت فقیه و رهبری امام خمینی(ره) و حفظ وحدت و اتحاد کلمه تمامی معادلات دشمن را برهم زد.
وی در تشریح دلایل دشمن برای حمله به کشور ایران گفت: بدون شک بروز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و سردادن شعار عدالت خواهی و عدم پذیرش ظلم و از دست دادن پایگاه مهم و اصلی آمریکا در ایران از عوامل اصلی برای تجاوز به میهن ماست.
عنابستانی ایام هفته دفاع مقدس را یادآور خاطرات و شهادت طلبی‎ها و رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز وظیفه ما نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌های مردان و زنانی است که با دست خالی در مقابل سلاح‌های پیشرفته دشمنان ایستادند.
وی خاطرنشان کرد: باید برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جوان تلاش کنیم تا نسل حاضر در مقابل هجوم همه جانبه رسانه‌های استکباری روشن و آگاه باشند.
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری به نقش هنرمندانه بیان کردن حماسه‌های رزمندگان اشاره کرد و گفت: گاهی قلم متحول کننده است و برای ثبت خاطرات و حماسه‌های علما و روحانیون در جنگ باید از نویسندگان متبحر بهره گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول