اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس انجمن داروسازان ایران:

رئیس سازمان غذا و دارو از حقوق داروسازان دفاع کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: مسائل زیادی داروسازان کشور را تهدید میکند، تعرفه خدمات داروسازی تصویب نشده، هلال احمر بدون رعایت ضوابط در مراکز استانها داروخانه تأسیس میکند و جامعه داروسازی از رئیس سازمان غذا و دارو میخواهد که از حقوق این جامعه خدوم دفاع کند.

رئیس سازمان غذا و دارو از حقوق داروسازان دفاع کند
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، رهبر مژدهی آذر دیشب در مراسم جشن داروسازان که در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد، افزود:‌ 97 درصد داروهای مورد نیاز بیماران در کشور به دست توانمند داروسازان کشور تولید میشود، داروسازان در تولید علم و مقالات علمی جایگاه رفیعی نه تنها در گروه پزشکی بلکه در بین تمام گروه‌های علمی دارند.

وی افزود: با وجود این همه افتخارات و با توجه به اینکه بیش از 75 درصد داروسازان کشور در داروخانه‌ها در عرصه خدمات رسانی به مردم هستند، حقوق این قشر زحمتکش مورد بیتوجهی مسئولان قرار گرفته است، متأسفانه هلال احمر بدون رعایت ضوابط استاندارد به راحتی در مراکز استانها داروخانه تأسیس میکند و این مسئله باعث اعتراض جمع زیادی از داروسازان کشور است.

مژدهی آذر ادامه داد: مردم باید از خدمات داروسازان در داروخانه‌ها آگاهی پیدا کنند، تقویت انجمن‌های داروسازی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در صورتی که تصمیمات مسئولان پشتوانه 14 هزار داروساز را داشته باشد قطعاً موفق‌تر خواهد بود.

وی گفت: بیش از 20 سال است که با سازمانهای بیمه‌گر درگیر هستیم و اهرم فشاری برای گرفتن حقوق خود نداریم حتی با وجود مشکلات اقتصاد دارو در کشور مالیات بر ارزش افزوده را بر داروها و مکمل‌ها تحمیل کردند که البته با تلاش انجمن داروسازان ایران حل شد اما انتظار ما از رئیس سازمان غذا و دارو که از جنس داروسازان است بسیار بیش از این است و از وی میخواهیم از حق و حقوق جامعه داروسازان کشور دفاع کند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول