اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران خبر داد:

شهریور؛ پایان عمر خط اعتباری واحد‌های تاثیرپذیری از هدفمندی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران گفت: 240 واحد تاثیرپذیر در مازندران شناسایی شده و امروز این مراکز بیش از 40 میلیارد تومان از خط اعتباری استفاده کردند اما عمر این خط اعتباری در شهریورماه پایان می‌یابد.

شهریور؛ پایان عمر خط اعتباری واحد‌های تاثیرپذیری از هدفمندی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور عصر امروز در یازدهمین نشست شورای راهبردی صنعت و معدن مازندران در سالن اجتماعات کتابخانه آزادگان ساری اظهار داشت: حدود 9 ماه از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها و تصمیم بزرگ دولت در فضای اقتصادی می‌گذرد.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه از این مقوله استفاده کرده و حوزه صنعت و معدن هم افزون بر مشکلاتی که امروز با آن روبه رو است، اما آنچه ماموریت و پیام اصلی این تصمیم بزرگ بوده باعث شده محیط‌های کسب  و کار به خوب بیایند و فضای اقتصادی را جدی بگیرند.
 
 * شناسایی 240 واحد تاثیرپذیر در مازندران
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران در همین راستا ادامه داد: تا با افزایش بهره‌وری فضای مطلوب‌تری از فضایی که تولید یارانه‌ای ایجاد کرده بود ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه شماری از واحدهای تولیدی و صنعتی این پیام را به سرعت دریافت کرده و برای مهندسی جدید در محیط‌های تولیدی گام برداشتند، تصریح کرد: تعدادی از صنعتگران استان به این دانش دست یافته‌اند و پیام و ماموریت قانون هدفمندی یارانه‌ها را گرفته و اجرایی کرده‌اند.
هاشم پور با اشاره به اینکه در بند یک بسته حمایتی صنعت، جبران بخشی از هزینه های انرژی لحاظ شده بود، افزود: در همین زمینه 240 واحد تاثیرپذیر در مازندران شناسایی شده و امروز این مراکز بیش از 40 میلیارد تومان از خط اعتباری استفاده کردند اما اما عمر این خط اعتباری در شهریورماه پایان می‌یابد.
  
* تزریق منابع بانکی بازسازی واحدها از ابتدای شهریور
وی با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه منابع بانکی نوسازی و بازسازی واحدها تزریق شده است، خاطرنشان کرد: 100 طرح به صورت نمادین در کشور از تسهیلات 40 تا 150 میلیون تومانی برای بازسازی و نوسازی واحدها استفاده کردند که هشت طرح در مازندران بود در حالی که استان‌ای همسایه مانند گلستان و گیلان تنها یک طرح داشتند.
هاشم پور با اشاره به اینکه عارضه‌ابی از فضای کسب و کار و واحدهای تولیدی آغاز شده است، واحدهای تاثیرپذیر می‌توانند پیمانکار خود را انتخاب کنند و 50 درصد از هزینه‌ها را هم دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و در مازندران هم پنج واحد صنعتی توانسته‌اند پیمانکار انتخاب کنند.
 
 
* صاحبان صنایع قانون هدفمندی یارانه‌ها را جدی بگیرند
وی با بیان اینکه صاحبان صنایع و تولید، قانون هدفمندی یارانه‌ها را جدی بگیرند، اظهار داشت: این دوره اگرچه سخت است اما با جدیت و توانمندی که در آنها سراغ داریم می‌توانند از این مسیر هم عبور کنند.
هاشم پور در پایان با اشاره به اینکه اشتهای کتابخوانی در استان وجود دارد اما امکانات خوبی برای پاسخگویی به این مطالبات نداریم، یادآور شد: ظرفیت‌های پراکنده در صنعت باید به هم پیوند بخورد تا در راستای ایجاد کتابخانه گام برداریم.
انتهای پیام/ ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول