اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد خبر داد:

آغاز توزیع کتب درسی دانش‌آموزان در یزد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد گفت: توزیع کتب درسی دانش‌آموزان از 15 شهریور دریزد آغاز میشود.

آغاز توزیع کتب درسی دانش‌آموزان در یزد
محمدحسین مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: کار تحویل و توزیع کتاب بین کتاب‌فروشیهای سطح شهر یزد با توجه به موقعیت مکانی، سوابق فروش و دسترسی دانش‌آموزان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 170 کتاب‌فروشی در شهر یزد کار توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را از اول راهنمایی تا سوم دبیرستان بر عهده دارند و 15 کتاب‌فروشی در شهرستان صدوق و پنج کتاب‌فروشی در منطقه نیر کتب مورد نیاز دانش‌آموزان را در اختیار آنان قرار میدهند.
مرتضوی در مورد تعداد کتاب‌های توزیع شده نیز بیان کرد: کتاب مورد نیاز حدود 70 هزار دانش‌آموز تاکنون بین کتاب‌فروشان یزدی توزیع شده که آمار تفکیکی آن در مقطع راهنمایی 30 هزار، پایه اول دبیرستان 10 هزار، دوم، سوم (ریاضی، تجربی و انسانی) در مجموع 30هزار جلد است.
نماینده کتاب‌فروشان یزد با اشاره به توزیع دفترچه‌های تنظیم بازار در بین کتاب‌فروشیها و فروشندگان لوازم التحریر یادآور شد: بالغ بر یک میلیون دفترچه دانش‌آموزی با قیمت مناسب در بین کتاب‌فروشیها توزیع میشود.
مرتضوی ادامه داد: توزیع کتاب سایر شهرستان‌های استان نیز توسط اتحادیه‌های هر شهرستان انجام میشود.
رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان یزد بیان کرد: همچنین کتاب‌های دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی نیز توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گذاشته شده تا در مدارس توزیع شود.
مرتضوی خاطرنشان کرد: بنا به اعلام مسئول توزیع کتاب درسی این اداره کل، 33 عنوان کتاب دوره ابتدایی به تعداد بیش از 550 هزار جلد تاکنون توزیع شده است که ‌در پایه دوم هفت عنوان، در پایه سوم هشت عنوان، در پایه چهارم هشت عنوان و در پایه پنجم هشت عنوان را شامل میشود.
وی اظهار داشت: از مجموعه کتب درسی پایه اول ابتدایی تنها کتاب قرآن توزیع شده و بقیه کتاب‌ها پس از چاپ در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.
مرتضوی عنوان کرد: در دوره پیش‌دانشگاهی نیز تاکنون 15 عنوان کتاب به تعداد 66 هزار جلد توزیع شده است.
وی افزود: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز بالغ بر50 عنوان کتاب برای توزیع آماده شده است و بقیه نیز بر اساس آمار درخواستی مناطق در اختیار هنرجویان قرار داده خواهد شد.
مرتضوی یادآور شد: امسال همچنین لوح فشرده کتاب‌های دوره‌های مختلف تحصیلی نیز برای استفاده دانش‌آموزان آماده شده تا بین مدارس توزیع شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول