اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید:

حرکت به سمت دانشجوپروری راهبرد این سازمان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: حرکت به سمت دانشجوپروری راهبرد اصلی بسیج اساتید در برنامه سالانه این سازمان است.

حرکت به سمت دانشجوپروری راهبرد این سازمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب صلاحی در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش سراسری بسیج اساتید کشور در جمع خبرنگاران تعلیم و تربیت را یک علم پویا دانست و اظهار داشت: در همین راستا باید برنامه‌ریزیهای جامعی در این رابطه داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش عظیم علوم انسانی در رشد و نمو اخلاق بشری افزود: با توجه به علوم انسانی، اداره جامعه برای مردم امکان‌پذیر میشود.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: تحول در علوم انسانی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه مدیریتی کشور بوده و حتما باید مبتنی بر نیاز بومی جامعه تهیه و تدوین شوند.
وی با تاکید بر این مطلب باید به حوزه‌های گوناگون در این عرصه توجهی جدی کرد، اظهار داشت: در این راستا موضوعات و رشته‌هایی مانند سیاست، حقوق، جامعه‌شناسی و مدیریت باید مورد پیگیری مسئولان امر باشد.
صلاحی تاکید کرد: همچنین در این راه متفکران اسلامی ‌در قرن‌های گذشته منابع ارزشمندی را در این زمینه از خود بر جای گذاشته‌اند.
وی با تاکید بر این مطلب که علوم انسانی باید در خدمت انسان برای تعالی و پیشرفت باشد، اظهار داشت: در همین راستا باید مفاهیم ارزشمند و غنی بومی ‌کشور به نظریه تبدیل شوند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه همچنین از این مفاهیم باید اطلاعات بسیار خوبی به صورت کاربردی استخراج شود، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت این مفاهیم ارزشمند و غنی جای خود را با مفاهیم و مبانی ناقص غربی عوض میکند.
وی مشکلات به وجود آمده در دنیای غرب را به دلیل ضعف در پرداختن به علوم انسانی دانست و افزود: انسان محوری در مبانی و نظریه‌های غربی بزرگ‌ترین مشکل و معضل در این زمینه بوده است.
صلاحی ادامه داد: در حال حاضر برای تبدیل ایران به یک مرجع علمی جهانی، شرط قدرت بین‌المللی شدن است.
وی تاکید کرد: در همین راستا باید ایران در بسیاری از زمینه‌ها راه دست‌یابی به قله‌های علوم مختلف را به دست آورد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان داشت: با این رویکرد در حال حاضر صدای ایران به گوش جهانیان در زمینه‌های مختلف رسیده است.
وی گفت: باید برنامه‌ریزی جامعی در زمینه تولید علم در کشور داشته باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول