اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی آموزشی بسیج اساتید:

بسیج اساتید شایسته‌ترین سازمان برای تحول علوم انسانی است‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی آموزشی بسیج اساتید گفت: بسیج اساتید شایسته‌ترین سازمان برای تحول در علوم انسانی است.

بسیج اساتید شایسته‌ترین سازمان برای تحول علوم انسانی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین نصیریفر ظهر امروز در سیزدهمین همایش سراسری بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به اسلامیسازی علوم انسانی با مبانی اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید یکی از بهترین سازمان‌ها برای تحول در علوم انسانی است.
وی افزود: بسیج اساتید به دلیل ‌داشتن نیروهای متخصص و نخبه و نیز حضور در تمام دانشگاه‌های کشور یکی از بهترین‌ها برای تحول در علوم انسانی است.
دبیر سیزدهمین همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور؛ اعضای بسیج اساتید را یکی از معتقدترین افراد به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: اگر قرار است کاری برای نظام انجام گیرد باید آن فرد اعتقاد به آرمان‌های جمهوری اسلامی داشته باشد و استادان بسیجی شایسته‌ترین افراد هستند. 
نصیریفر به دریافت 120 چکیده مقاله و پذیرش 70 مقاله از سراسر کشور اشاره کرد و افزود: 10 مقاله برتر شناخته شده  است و در همایش ارائه میشود.
معاون فرهنگی آموزشی بسیج اساتید دلیل ورود بسیج اساتید به مقوله اسلامیسازی علوم انسانی را حضور استادان در دانشگاه‌ها به عنوان زیربنای اصلی در تحول علوم انسانی دانست و اظهار داشت: کسی که تحول در علوم انسانی انجام میدهد، بدون شک خود اساتید هستند و استادی که میآید در میدان تحول در علوم انسانی باید معتقد به این امر باشد.
نصیریفر بسیج اساتید را تنها سازمانی دانست که اشراف کامل بر مؤسسات  آموزشی و پژوهشی کشور دارد و گفت: این فراگیری کار بسیج اساتید است که میتواند نیروها و کار بهتری را جمع‌آوری و انجام دهد.
وی به سه هدف اصلی بسیج اساتید در تحول در علوم انسانی که ایجاد فضای مناسب در دانشگاه‌ها، ظرفیت‌سازی و خلق گفتمان متناسب با رویکرد اسلامیسازی علوم انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید در پی چاپ کتاب و یا تغییر سر فصل‌ها نیست بلکه به دنبال ایجاد فضای مناسب برای تحول در علوم انسانی است.
نصیریفر از هدف دوم بسیج اساتید که ایجاد ظرفیت هماهنگ‌سازی اساتید در تحول در علوم انسانی نام برد و تاکید کرد: چون این تحول باید از پایین به بالا انجام شود، اگر استادی اعتقاد به این کار نداشته باشد این عمل شدنی نیست.
دبیر همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور سومین هدف همایش را ایجاد گفتمان همگام با اسلامی ساختن علوم انسانی ذکر کرد و اظهار داشت: باید تحول در علوم انسانی در دانشگاه‌ها را به بحث و بررسی گذاشته شود.
وی با اشاره به همکاری بسیج اساتید با هر سازمان و گروهی در طرح اسلامیسازی علوم انسانی، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید یار و همراه هر مجموعه ای است که تحول در علوم انسانی را بررسی میکند.
معاون فرهنگی آموزشی بسیج اساتید کشور با تاکید بر فرموده رهبری که اسلامیکردن علوم انسانی مختص به کسی نیست، افزود: بعضی از دوستان در شورای تخصصی تحول در علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از ما گله  داشتند که اسلامیسازی علوم انسانی مربوط به ماست.
وی به تدوین برنامه‌ای در ارتباط با سیر حرکت بسیج اساتید در ارتباط با اسلامیسازی علوم انسانی اشاره کرد و افزود: لازمه هر عملی تحقیق است و در این همایش ما به این موضوع پرداختیم و به صورت پله پله در همایش‌های بعدی به موارد دیگر میپردازیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول