اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ماده 5 اصفهان خبر داد:

تصویب دفترچه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ماده 5 اصفهان گفت: دفترچه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان به تصویب رسید و هم‌زمان با طرح بازنگری تفصیلی ابلاغ میشود.

تصویب دفترچه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان
سید‌جمال‌الدین صمصام شریعت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه طی یک فرآیند چند ساله که در جلسه شورای عالی شهرسازی شهرداری مطرح شد، برنامه طرح مشاورین مربوط به طرح مسکن شهر و شهرسازی به تصویب رسیده و به زودی اجرایی میشود، اظهار داشت: طرح بازنگری طرح تفصیلی شهر توسط وزارت مسکن و شهرسازی مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر شد انجام طرح تفصیلی شهر اصفهان طبق توافق سال 81 به کارفرمایی شهرداری اصفهان انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر کمیسیون ماده 5 دفترچه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان به تصویب رسید، افزود: با تصویب این ضوابط که پیوست نقشه‌های طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان است، تمام تعارف و ضوابط تکمیل و تصویب می‌شود.
رئیس کمیسیون ماده 5 اصفهان تصریح کرد: این موارد با ضوابط طرح تفصیلی قبلی تفاوت‌هایی دارد و بسیار پیشرفته است.
وی اضافه کرد: طی یک جلسه دیگر مابقی ضوابط تصویب و هم‌زمان با طرح بازنگری تفصیلی ابلاغ میشود.
صمصام شریعت: مسائلی از جمله مشرفیت، سایه اندازی، سطح اشتغال، ضوابط مربوط به بافت‌های تاریخی، دستورالعمل‌های پارکینگ مورد نیاز، ضوابط ایمنی و حریق و مقررات ملی ساختمان، قوانین مربوط به بالکن و پیش زدگیها، محدوده و نیز حریم ابنیه تاریخی ثبت ملی، از جمله مواردی است که در جلسات متعدد کمیسیون ماده پنج تصویب شده است.
وی ادامه داد: سایر حریم‌های مصوب و نیز ضوابط بلند مرتبه سازی و سایت‌های آپارتمانی و حداقل فضاهای مشاع مرود نیازآنها، قوانین مربوط به حیاط سازی، محوطه سازی و اختصاص میزان فضای ریشه‌ای مورد نیاز و نیز نحوه پیش بینی پارکینگ در فضای باز،خط مقطع معابر با عرض‌های مختلف از دیگر مواردی است که در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است.
انتهای پیام/ل30  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول