اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به شرایط جغرافیایی ویژه؛

ایران بهترین مکان برای کشت بادام است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی دومین همایش ملی بادام گفت: ایران به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی ویژه، بهترین مکان در دنیا برای کشت بادام است.

ایران بهترین مکان برای کشت بادام است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا موسوی بعدازظهر امروز در دومین نشست شورای مرکزی روابط‌عمومیهای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری مقام اول تولید بادام کشور را همچنان به خود اختصاص داده است.
به گفته وی چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه 18 هزار تن بادام از نوع سنگی، ربیع، مامایی و پوسته کاغذی، نقش اصلی را در توسعه صادرات خارجی این محصول باغی بر عهده دارد.
موسوی خاطرنشان کرد: حاشیه زاینده‌رود شهرکرد دارای بیشترین سطح زیرکشت بادام است و در سایر مناطق این استان نیز کشت بادام در حال توسعه است.
وی افزود: کشور ایران بعد از آمریکا و اسپانیا سومین کشور تولید کننده بادام در سطح جهان است.
دبیر اجرایی دومین همایش بادام کشور گفت: حرکت به سمت صادرات، فناوری کشت، تولید و صادرات بادام و سرمایه‌‌گذاری در این زمینه از جمله برنامه‌های قابل اجرا در چهارمحال و بختیاری در راستای افزایش بهره‌وری از محصول بادام است.
موسوی چوب سبز، تنه، کره، آرد بادام و خود بادام را قابل مصرف در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: کشورهای آمریکا و استرالیا با استفاده از این موضوع سالانه میلیون‌ها دلار از صادرات بادام سود میبرند.
وی کشور ایران را بهترین مکان برای کشت اورجین اصلی بادام دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته توجه کافی به پتانسیل تولید بادام در کشور نشده که امیدواریم با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته ایران جایگاه اصلی خود را در کشت، تولید و صادرات پیدا کند.
موسوی از برگزاری دومین همایش ملی بادام طی روزهای 17 و 18 مهرماه جاری در تالار این سینای دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: سه کمیته اصلی اجرایی، علمی و اطلاع‌رسانی در همین راستا تشکیل و وظیفه برگزاری این همایش ملی را عهده‌دار هستند.
وی افزود: دومین همایش ملی بادام با محوریت صادرات توسط استانداری چهارمحال و بختیاری، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ادارات کل بازرگانی و جهاد کشاورزی استان و سازمان توسعه تجارت ایران با برگزار میشود.
 دبیر اجرایی دومین همایش ملی بادام خاطرنشان کرد: ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و تبادل دانش فنی و هم‌اندیشی پژوهشگران، متخصصان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ایجاد ارزش افزوده بادام، بازاریابی جدید در بازارهای جهانی، استفاده از فناوری جدید و تقویت صادرکنندگان ملی و استانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
 وی ادامه داد: بسیاری از بازرگانان خارجی به دلیل بالا بودن کیفیت بادام تولیدی این استان بسیارعلاقمند به سرمایه‌گذاری در این بستر هستند که امیدوارم برگزاری این همایش در راستای معرفی بیشتر ظرفیت‌های این استان در زمینه تولید و صادرات بادام و آشنایی بخش خصوصی با روش‌های نوین بازاریابی این محصول موثر واقع شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول