اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:

پرورش 10 میلیون جوجه گوشتی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال بیش از 10 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه گوشتی در مرغداریهای استان پرورش یافته است.

پرورش 10 میلیون جوجه گوشتی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مسعود دادفر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 700 واحد پرورش طیور گوشتی در استان فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماریها در واحدهای مرغداری تاکنون حدود 47 میلیون دز واکسن علیه بیماریهای ویروسی آنفلوانزا، نیوکاسل، برونشیت و گامبورو مصرف شده است.
رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی خراسان جنوبی در مورد اقدامات دامپزشکی در مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور از یکهزار و 640 مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورش و نگهداری طیور خبر داد.
دادفر افزود: طی آزمایشات صورت گرفته بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه موردی از این بیماری تأیید نشده است.
 معاون اداری و پشتیبانی دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: همزمان با نامگذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی و همچنین در راستای کاهش هزینه‌های اضافی کد خدماتی چهار رقمی 1512 دامپزشکی استان راه‌اندازی شد.
سعید کورش‌نژاد با اشاره به لزوم ارتباط هرچه بیشتر و بهتر مشتریان با دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی هدف از راه‌اندازی این سیستم را تسهیل در  پاسخگویی و ارتباط دو سویه دامپزشکی با ارباب رجوع  و کاهش در وقت و هزینه‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اهمیت نقش متولیان تولید و پرورش دام و فرآورده‌های خام دامی در اقتصاد استان خاطرنشان کرد: پیش از این و به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر در مورد مخاطرات بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و حیوان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از بیماریها، سامانه پیام کوتاه هشت رقمی به شماره  30007875 توسط اداره کل دامپزشکی استان راه‌اندازی شده است.
معاون اداری و پشتیبانی دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهروندان در مرکز استان میتوانند با سامانه 1512 تماس و مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه دامپزشکی خراسان جنوبی با مسئولان و کارشناسان مطرح کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول