اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد:

اینترنتی شدن 83 درصد ثبت‌نام‌های مدارس سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اینترنتی شدن بیش از 83.66 درصد ثبت‌نام‌های مدارس در این استان تا امروز خبر داد.

اینترنتی شدن 83 درصد ثبت‌نام‌های مدارس سمنان
محمد بنائیان‌سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: امسال بیشتر ثبت‌نام‌ها در مدارس استان سمنان به صورت اینترنتی انجام شده و این اقدام در انتقال اطلاعات سرعتی ایجاد کرد که قابل ملاحظه است و سبب دقت در ثبت اطلاعات شد.
وی گفت: با این اقدام، تغییرات کمتر اتفاق میافتد و سامانه‌های الکترونیکی اطلاعات و آمار به خوبی در آموزش و پرورش شکل میگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان داشت: در وزارت آموزش و پرورش، استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز به صورت روزمره و آنلاین ارتباط بین بخش‌های مختلف برقرار میشود که بسیار ارزشمند است.
بنائیان‌سفید اضافه کرد: حدود 83.66 درصد از ثبت‌نام‌ها امسال در مدارس استان‌ سمنان به صورت اینترنتی انجام شده است و به دنبال کامل شدن آن هستیم.
وی افزود: استان سمنان از این حیث دارای رتبه پنجم کشوری بوده و 86 هزار ثبت‌نام اینترنتی در مدارس آن انجام شده که تا پایان شهریور ماه این رقم افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
 
* کاهش 20 درصدی کارکنان سازمانی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین گفت: امسال 20 درصد از کارکنان چارت سازمانی ادارات آموزش و پرورش استان سمنان کاهش پیدا کرده است و این افراد به امور آموزشی تبدیل وضعیت شده‌اند.
بنائیان‌سفید با بیان اینکه 40 درصد از کارکنان سازمانی وزارت‌خانه و حوزه‌های ستادی نیز کاهش پیدا کرده‌اند، گفت: نیروهای شاغل در وزارت آموزش و پرورش در ابتدا از 2 هزار و 500 به یک هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرد و این رقم در ادامه به 950 نفر رسید.
وی بیان داشت: اخیراً نیز آمار شاغلان وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های ستادی به 750 نفر تقلیل پیدا کرده است که باید به 500 نفر کاهش یابد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: کاهش نیرو در وزارت آموزش و پرورش تاثیر چندانی بر انجام فعالیت‌ها نگذاشت و کاری عقب یا بر روی زمین نمانده بود.
بنائیان‌سفید با بیان اینکه کوچک سازی دولت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ترسیم شده برای آینده کشور است، گفت: نیروهای شرکتی از ادارات و حوزه‌های ستادی آموزش و پرورش به مدارس هدایت شده‌اند و تحت عنوان مستخدم فعالیت میکنند و معاونان اجرایی مدارس نیز عهده‌دار مسئولیت دفتر‌داران شده‌اند.
 
* تشکیل 89 مجتمع آموزشی
وی همچنین از تشکیل 32 مجتمع شهری برای نخستین بار در کشور و 57 مجتمع روستایی در استان سمنان خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: مدیران مجتمع‌ها در این طرح علاوه بر مدیریت، کارهای معاونت را انجام میدهند و نظارت و پایش دقیقی بر عملکرد مجتمع‌ها در استان سمنان انجام میشود.
بنائیان‌سفید بیان داشت: مقرر شده است تا مدارسی که کمتر از 250 متر با یکدیگر فاصله دارند، در هم ادغام ساختاری شوند و مجتمع‌های آموزشی شکل گیرد.
وی یادآور شد: به همین منظور، مدارس نزدیک به هم به صورت دخترانه یا پسرانه ساماندهی شده‌اند تا این مجتمع‌ها بتواند شکل گیرد.
 
* احداث مجتمع حیات طیبه در سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از احداث مجتمع حیات طیبه در استان سمنان خبر داد.
وی گفت: قرار است در مرکز هر استان یک مجتمع آموزشی و تربیتی بزرگ تشکیل شود و در سمنان، مجتمع حیات طیبه جدای از 11 طرح مدرسه‌سازی در سایت مسکن مهر است.
بنائیان‌سفید افزود: این مجتمع 7 هزار مترمربع مساحت دارد و نقشه جامع آن در حوالی سایت مسکن مهر طراحی و آماده شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول