اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله خبر داد:

کشف 100 قبضه اسلحه جنگی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر عملیاتی 41 ثارالله گفت: 100 قبضه اسلحه جنگی از باندهای شرارت و قاچاقچی در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان کشف شد.

کشف 100 قبضه اسلحه جنگی در جنوب کرمان
سردار محمد مطهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه امنیت، خدمت و وحدت در جنوب و جنوب شرق کشور به ویژه شهدای وحدت منطقه سیستان و بلوچستان سردار نورعلی شوشتری و همرزمان ایشان و شهدای اخیر لشکر عملیاتی 41 ثارالله اظهار داشت: هدف اصلی از واگذاری مأموریت جنوب و جنوب شرق کشور به لشکر عملیاتی 41 ثارالله، تأمین امنیت پایدار در منطقه است.
وی افزود: پس از واگذاری مأموریت نیمه‌سخت در اسفندماه سال 87، این یگان در منطقه غرب سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان مستقر شد.
مطهری تصریح کرد: هم‌اکنون نیز این یگان مأموریت عملیاتی خود را با قرارگاه شهید معمار در شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان و بخشی از سرباز، نیک‌شهر و 11 شهر جنوبی استان کرمان پیگیری می‌کند.
وی ابراز داشت: در انجام مأموریت‌های خطیر مقابله با اشرار و ضدانقلاب، گردان‌های پیاده حرفه‌ای متشکل از نیروهای پاسدار و بسیجیان در قالب دسته‌های رزمی طوایف، سازماندهی شده و در کنار آن از ظرفیت قوی مردمی استفاده می‌شود که تاکنون بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است.
مطهری بیان کرد: این لشکر عملیاتی نیز در بعد امنیتی موفقیت‌های چشمگیری از جمله کشف حدود یک تن مواد مخدر، 200 کیلوگرم شیشه، حدود 100 قبضه اسلحه جنگی، مقادیر زیادی مهمات و انهدام گروه‌ها و باندهای شرارت از جمله باند شرور معدوم جواد سابکی، خدابخش شه‌بخش و شهاب محمودی با استفاده از نیروهای مردمی و سپاه در منطقه داشته است.
وی بالا بودن توان رزمی و بینش معنوی و بصیرتی نیروهای لشکر عملیاتی را رمز موفقیت در انجام مأموریت‌های خطیر دانست و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه آماده و به روز نگه‌داشتن یگان‌های سپاه، این یگان با انجام رزمایش‌های مختلف در طول سال به دنبال افزایش آمادگی برای مقابله با تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و امنیتی دشمن است.
مطهری خاطرنشان کرد: ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، راه‌های مواصلاتی میان روستاها با دستگاه‌های مهندسی سپاه به ویژه راه روستایی جبالبارز به طول 40 کیلومتر، اعزام پزشک متخصص و عمومی به روستاها و مناطق محروم، توزیع 3 هزار بسته فرهنگی و لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم ایرانشهر و دلگان و برگزاری همایش‌های فرهنگی با مسئولیت طوایف از اقدامات مهم فرهنگی و زیربنایی لشکر عملیاتی است.
وی افزود: به همت نمایندگی ولی‌فقیه لشکر و به منظور ارتقا بینش بصیرتی و اعتقادی نیروها، دوره‌های عقیدتی و برنامه‌های سیاسی در محل استقرار گردان‌ها و مناطق عملیاتی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول