اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد:

اضافه شدن اتوبوس‌های وارداتی به ناوگان شهرها

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیرکشور گفت: مجوز واردات اتوبوس به ناوگان شهرها در حال تصویب در هیئت دولت است.

اضافه شدن اتوبوس‌های وارداتی به ناوگان شهرها
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا ارشادمنش شامگاه سه‌شنبه در نشست شهرداران و دهیاران استان اظهار داشت: اخذ مجوز واردات اتوبوس برای شهرداری‌ها در حال تصویب در هیئت دولت است.
وی با اشاره به تحریم‌ها افزود: با وجود نقدینگی کافی برای سفارش اتوبوس به تولیدکنندگان داخلی با مشکلاتی روبه رو هستیم، به همین دلیل واردات اتوبوس در برنامه قرار گرفته است.
به گفته وی، ۲ هزار دستگاه اتوبوس درخواست شده است که با مصوبه هیئت دولت می‌تواند بخشی از نیازهای شهرداری‌ها را در حمل و نقل عمومی تامین کند.
ارشادمنش خاطر نشان کرد: با توجه به گرما و شرایط اقلیمی خوزستان اتوبوس‌های وارداتی می‌توانند تحولی در ناوگان اتوبوسرانی این استان ایجاد کنند به ویژه در اهواز که به دلیل عقب‌ماندگی قطار شهری توجه به اتوبوس ضروری‌تر است.
وی خاطر نشان کرد: طرحی مربوط به حمل و نقل روستایی نیز در معاونت روستایی وزارت راه ارائه و تصویب اولیه شده که پیش بینی می‌شود مشکل روستا‌ها را حل کند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همچنین گفت: بودجه امسال شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و در اختصاص بودجه بهتر از سال گذشته خواهند بود.
وی در ادامه از حل فاینانس چینی قطارهای شهری خبر داد و افزود: ۴ میلیارد دلار از محل فاینانس برای شهرهای تهران، کرج و اصفهان آماده تخصیص که از هشت ماه گذشته پیگیری برای اولویت دادن به قطارهای شهری در حال انجام است.
به گفته وی، پنج درصد پیش پرداخت قطارشهری اهواز نیز به زودی ابلاغ می‌شود.
معاون وزیر کشور با اشاره به گلایه شهرداران از مطرح نشدن مشکلاتشان در مجلس، بر بهبود ارتباط شهرداران و نمایندگان مجلس تاکید کرد و افزود: ارتباط شهرداران با نمایندگان مجلس در خوزستان ضعیف است و در صورت نبود ارتباط نزدیک، قطعا نمایندگان شهرهای بزرگ‌تر بودجه‌ها و اعتبارات بیشتری به خود اختصاص می‌دهند.
وی با بیان اینکه امسال فرصت‌های خوبی در بودجه ۹۰ و برنامه پنجم توسعه برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌هایی که مرکز استان یا با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند اختصاص یافته بود، که در سال جاری فروش اوراق مشارکت به ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و تمام شهر‌ها نیز با ارائه پروژه‌های با توجیه اقتصادی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
ارشاد منش خاطر نشان کرد: در سال جاری مجوز اعطای تسهیلات در قالب طرح‌های زودبازده به شهرداری‌ها صادر شده که شهرداری‌های خوزستان از جمله ۱۶ شهرداری که پرونده‌های خود را ارائه کرده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول