اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست تهران خبر داد:

مشارکت بخش خصوصی برای حفاظت از محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از مشارکت بخش خصوصی در صیانت از عرصه‌های ملی و زیستگاه‌های این استان خبر داد.

مشارکت بخش خصوصی برای حفاظت از محیط زیست
رسول علی‏اشرفی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در قالب ضوابط و چارچوب سیاست‌های برون‏سپاری تصدی‌های قابل واگذاری در برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دارد.
وی با اشاره به برخی مناطق در شرف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در راستای ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت بخش خصوصی تمهیداتی را اجرایی ساخته است.
علی‏اشرفی‏پور تصریح کرد: در مناطقی حفاظت شده نظیر جاجرود (حوزه آبریز سد ماملو)، کویر در جنوب ورامین و لار سرمایه‏گذارانی مشخص شده‏اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: هر یک از این سرمایه‏گذاران در مناطق مختلف در مراحلی مانند انجام مطالعات امکان‏سنجی، مطالعات توجیهی و اجرایی و مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی فعالیت دارند.
وی با اشاره به شرح خدمات بخش خصوصی در این طرح خاطرنشان کرد: در شرح خدمات بخش‌های خصوصی مشارکت‌کننده در این طرح بر جنبه‌های ارتقای سطوح حفاظتی تاکید بسیاری شده است.
علی‏اشرفی‏پور تصریح کرد: بخش خصوصی درباره حفاظت از محیط زیست نسبت به اجرای تمهیداتی همچون تامین نیروی انسانی اجرایی، تامین تجهیزات پاسگاه‌های محیط‌بانی، ایجاد مراکز جدید و محصور ساختن نواحی مشخص شده متعهد میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از ایجاد امکانات لازم برای طبیعتگردی در قالب این طرح خبر داد و افزود: در قالب این طرح، مناطق مستعد برای تبدیل به فرصت‌های گردشگری و طبیعتگردی به صورت غیرمتمرکز، همراه با سازه‌های سبک و همگام با طبیعت مشخص می‌شوند.
وی درباره مزایای حضور بخش خصوصی در عرصه‌های طبیعی خاطرنشان کرد: حضور با مدیریت و نظارت عالی سازمان محیط زیست بخش خصوصی در عرصه‌های طبیعی مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت و اثرات سوء گردشگری در زیستگاه‌های مناطق مختلف را کاهش خواهد داد.
علی‏اشرفی‏پور ادامه داد: با این طرح، توان تجهیزاتی پاسگاه‌های محیط‌بانی و سطوح حفاظت از عرصه‌های محیط زیست استان تهران افزایش می‌یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: علاوه بر این، مردم نیز از حق مسلم خود برای استفاده و حضور در زیستگاه‌های طبیعی بی‏بهره نمی‌مانند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول