اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال دستیابی به دانش بیوتکنیک در ایران؛

ایران با احترام به سازمان تجارت جهانی دعوت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزی می‌رسد که ایران با دست‌یابی به دانش بیوتکنیک با احترام به سازمان تجارت جهانی دعوت می‌شود.

ایران با احترام به سازمان تجارت جهانی دعوت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی قانعی امروز در افتتاحیه دوازدهمین کنگره ملی‌-بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران اظهار داشت: اخراج ایران از سازمان تجارت جهانی یک اشتباه بزرگ است.
وی بیان داشت: به دنبال اخراج ایران از سازمان تجارت جهانی، مسئولان کشور تصمیم گرفتند که عین داروی تولید شده در عرصه جهانی را کپی کنند و با قیمت کمتر به فروش برسانند.  
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در صورتی که ایران عضو سازمان تجارت جهانی شود، حق کپی از داروها را ندارد اما با اخراج ایران از حق عضویت در این سازمان، کپی کردن داروها به سهولت قابل انجام است.
وی ادامه داد: سازمان تجارت جهانی در یک زمانی خواستار عضویت کشور هند شد زیرا مسئولان هندی با کپی کردن داروهای تولید شده در این سازمان یک شکست بزرگی برای آنها ایجاد کردند.
قانعی که تولید داروی فاکتور هشت در کشور را رسیدن به قله اورست بیوتکنولوژی نامید، اضافه کرد: طی 10 سال گذشته برای خرید فاکتور هشت و وارد کردن آن به کشور نزدیک به 700 میلیارد تومان هزینه شد اما این در حالی است به دنبال تولید این دارو در کشور، از سال گذشته قیمت فاکتور هشت یک سوم شد.
وی ادامه داد: لازم است که تولیدات علمی را در سطح دانشگاه علوم پزشکی به ازای هر عضو هیئت علمی افزایش دهیم و بهره‌وری را در این حوزه بالا ببریم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام اساتید پزشکی تولیدکننده علم نیستند رنکینگ پزشکی ایران در زمینه تولید علم پایین است.
وی اظهار داشت: در صورتی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تولید علم نکنند، دستورالعمل‌های جدیدی برای آنها در نظر گرفتیم و به طور جدی برای اجرایی کردن آنها ایستادیم.
قانعی که تولید علم پزشکی در کشور را به سرعت در حال پیشرفت دانست، گفت: شتاب علمی در ایران باید تغییر کند و همه باید به منظور جهاد علمی به میدان بیایند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول