اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون گیلان:

موانعی در پرداخت تسهیلات بانکی به تعاون‌گران وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست تعاون گیلان گفت: موانعی در پرداخت تسهیلات بانکی به تعاون‌گران وجود دارد.

موانعی در پرداخت تسهیلات بانکی به تعاون‌گران وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قربان‌علی حبیبی ظهر امروز در همایش تعاون‌گران گیلان با تبریک هفته تعاون و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: 13 طرح تعاونی در هفته تعاون سال جاری در استان به بهره‌برداری میرسد.
وی 13 تا 19 شهریور جاری را هفته تعاون اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 862 تعاونی فعال در گیلان وجود دارد ضمن اینکه 700 تعاونی نیز در حال تشکیل است.
حبیبی با بیان اینکه حدود 80 درصد از مردم گیلان به نوعی عضو تعاونی هستند، تصریح کرد: تعاونی سهام عدالت با مدیریت خوب خود توانسته است یک میلیون و 700 هزار نفر را در استان زیر پوشش خود قرار دهد.
سرپرست تعاون گیلان، اتحادیه‌های تعاونیهای کارکنان دولت و فرهنگیان، فرش و صنایع دستی، مسکن مهر، دامپروری و انواع تعاونیهای کشاورزی، صنعتی، تولیدی و خدماتی را از جمله تعاونیهایی برشمرد که گیلانیها عضو آن هستند.
وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در برنامه چهارم و پنجم توسعه باید سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد، خاطرنشان کرد: توسعه بخش تعاون در برنامه چهارم باید 15 درصد تحقق پیدا میکرد که به دلیل مشکلات بین 5 تا 9 درصد در بحث اشتغال سهم تعاون محقق شده است.
حبیبی اظهار امیدواری کرد که بتوان از محل 30 درصد درآمد واگذاری شرکت‌های دولتی و سهم تعاون به اهداف مورد نظر در برنامه پنجم توسعه همه‌جانبه کشور دست یافت.
سرپرست تعاون گیلان به عدم تحقق اهداف برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: موانعی در پرداخت تسهیلات بانکی به تعاون‌گران وجود دارد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 89 تا کنون 433 طرح مصوبات کار گروه اشتغال با مبلغ 139 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زودبازده به بانکهای عامل معرفی شدند و بانکها تنها 29 طرح به مبلغ 5 میلیارد تومان را مصوب کردند.
حبیبی با اشاره به اینکه بانکهای عامل از 29 طرح مصوب تنها 17 طرح با مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را انعقاد قرارداد کردند، متذکر شد: اگر تمام طرح‌ها انعقاد قرارداد میشد وضعیت اشتغال استان میتوانست بسیار عالی باشد.
سرپرست تعاون گیلان به 5 میلیارد تومان مصوبات بانک توسعه تعاون اشاره کرد و اذعان داشت: تا کنون حدود 700 میلیون تومان توسط تعاونیها جذب شده و بقیه طرح‌ها در حال انعقاد قرارداد بوده و جزو برنامه است.
وی خواستار یاری رساندن به تعاون‌گران در امر اشتغال استان شد و بیان داشت: امسال تعاون‌گران برتر گیلان در بحث ورود به سامانه تعاونیهای برتر کشور پس از اصفهان مقام دوم را کسب کردند.
حبیبی تاکید کرد: تعاون‌گران گیلان با تلاش خوب خود موقعیت‌های خوبی را در عرصه‌های مختلف به وجود آورده‌اند.
در این مراسم از تعاون‌گران برتر گیلان تجلیل شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول