اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صنایع و معادن استان اردبیل:

50 واحد صنعتی در اردبیل نیمه‌فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر کل صنایع و معادن استان اردبیل گفت: 50 واحد صنعتی در استان اردبیل راکد و یا نیمه‌فعال است که مهمترین مشکل آنها نبود سرمایه مورد نیاز و تحمیل برخی هزینه‌های مضاعف در بخش انرژی است.

50 واحد صنعتی در اردبیل نیمه‌فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در اردبیل اظهار داشت: اگر یارانه مربوط به سوخت مورد نیاز واحدهای صنعتی پرداخت شود بسیاری از واحدهای صنعتی مشکل‌دار که بالا رفتن هزینه انرژی را علت اصلی رکود واحدهای تولیدی و صنعتی خود میدانند برطرف شده و به یک ثبات عرصه تولید دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه بالا رفتن هزینه انرژی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان اردبیل است بیان داشت: از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان تامین مواد اولیه به صورت نقدی از سوی مدیر تولیدی و فروش محصول تولیدی به صورت غیر نقدی و چک است.
این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: عدم ثبات در قیمت برخی مواد اولیه به ویژه در رابطه با بورس و مشکل برنامه‌ریزی اقتصادی واحد تولیدی، مشکل رقابت واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد به خاطر تقبل هزینه‌های استانداردسازی در مقایسه با محصولات غیر استاندارد و بیکیفیت، پایین بودن توان بازپرداخت اقساط بانکی برخی از واحدهای تولیدی که منجر به بدهیهای معوقه میشوند، صدور اجرائیه برای تعدادی از واحدهای تولیدی از سوی بانکهای عامل و اعمال سود و جرائم بیشتر نیز از جمله مشکلات واحدهای صنعتی استان است.
ملاطفی اضافه کرد: بالارفتن هزینه سهم کارفرما در بیمه تامین اجتماعی که هزینه‌های تولیدی را بالا میبرد و وجود برخی مشکلات در رابطه با تامین مواد اولیه خارجی و ماشین‌آلات نیز از جمله مشکلات دیگری است که واحدهای صنعتی و تولیدی استان با آن مواجه هستند.
مدیر کل صنایع و معادن استان اردبیل با اشاره به وجود 922 واحد صنعتی و تولیدی دارای مجوز در استان افزود: از این تعداد 50 واحد به صورت نیمه فعال و 872 واحد فعال هستند.
ملاطفی در پایان با اشاره به هماهنگیهای انجام گرفته در خصوص کاهش مشکلات واحدهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگیهای انجام شده ادارات دارایی، برق، گاز، تامین اجتماعی و ... مهلت پرداخت بدهی این واحدها را افزایش داده و به صورت اقساطی این بدهیها را اخذ میکنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول