اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار تأکید کرد:

استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه تهدید امنیت خاورمیانه

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه امنیت منطقه خاورمیانه را با خطر جدی مواجه می‌کند.

استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه تهدید امنیت خاورمیانه
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان برخورداری از امنیت را یکی از عوامل توسعه پایدار در جوامع خواند و در ارتباط با برنامه استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه اظهار داشت: نکته جالب توجه نیز در این است که آمریکا نیز خرسندی خود را از این اقدام ترکیه ابراز کرده است.
وی گفت: کشور ترکیه در سال‌های اخیر از یک نظام آمریکایی به سمت یک نظام اسلامی حرکت کرده به طوری که در سال‌های اخیر اسلام‌گرایی جای خود را در ترکیه باز کرده است.
امام جمعه بهار در ادامه سخنان خود این اقدام کشور ترکیه را تأمل‌برانگیز و برای امنیت ایران اسلامی خطرساز و چالش‌برانگیز خواند.
وی ابراز داشت: به طور قطع وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید با لحاظ کردن مخاطرات امنیتی این اقدام برای نظام جمهوری اسلامی، در پی منصرف کردن ترکیه از این تصمیم برآید.
عظیمی‌زاده افزود: در هر صورت وزارت امور خارجه باید فعال بوده و تا قطعی نشدن انصراف دولت ترکیه از این اقدام، از تلاش خود دست برندارد.
به گفته وی استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه را نه تنها عاملی خطرناک برای امنیت ایران است که امنیت منطقه خاورمیانه را نیز به صورت جدی با خطر مواجه می‌کند.
امام جمعه بهار گفت: امیدواریم وزارت امور خارجه با یک رایزنی قوی دیپلماتیک دولت ترکیه را از این حرکت مطلوب آمریکایی‌ها منصرف کند.
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: ناتو نه تنها به امنیت منطقه کمکی نمی‌کند که خود یکی از عوامل مهم ایجاد نا امنی در منطقه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول