اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سپر موشکی اروپایی موضوع مذاکرات راگوزین در تهران

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در ناتو به دعوت مقامات جمهوری اسلامی به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص مسائل مربوط به طرح‌های آمریکا برای ایجاد سامانه‌های دفاع ضد موشکی در اروپا با مقامات تهران به مذاکره بپردازد.

سپر موشکی اروپایی موضوع مذاکرات راگوزین در تهران
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری راگوزین" نماینده دائم روسیه در ناتو اعلام کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از وی دعوت کرده‌اند تا به تهران سفر کرده و در دیدار با رهبران سیاسی این کشور به بررسی مسئله سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی بپرازد. این سفر احتمالا در اواخر ماه سپتامبر و یا اوایل ماه اکتبر صورت خواهد گرفت.
 
راگوزین روز جمعه یادآور شد: امیدوارم که ماموریت من در تهران ثمربخش بوده و با مذاکرات بسیار همراه باشد تا من بتوانم نقشه دقیقی از طرح‌ها و اقدامات واقعی همسایه جنوبی ما، جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین امنیت و توسعه برنامه‌های موشکی خود برای رئیس‌جمهوری روسیه ترسیم کنم.
 
به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، مقامات تهران علاقه‌مندند تا اطلاعاتی در رابطه با مذاکرات روسیه با غرب، بخصوص آمریکا در خصوص مسئله سامانه دفاع ضد موشکی و همچنین نظر مقامات مسکو در مورد استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در کشورهای اروپای شرقی و جنوبی بدست آورند. 
 
سفیر روسیه در بروکسل افزود: ما هم به نوبه خویش علاقه‌مندیم تا از طرف ایرانی توضیح روشنی در خصوص برنامه‌های مربوط به توسعه توان موشکی این کشور که همتایان آمریکایی و اروپایی ما آن را یک زنگ خطر تلقی میکنند، بدست آوریم.
 
راگوزین یادآور شد که روسیه نیاز دارد تا اطلاعات دقیقی در این مورد بدست آورد تا به رهبران سیاسی این کشور کمک کند تدابیری در رابطه با توسعه روابط حسنه با ایران و همچنین شرکای خود در ناتو و آمریکا اتخاذ نمایند.
 
نماینده دائم روسیه در ناتو همچنین اعلام کرد که کارشناسان روسی و آمریکایی طی دو روز آینده نشست‌هایی به منظور بررسی مسائل مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی در بروکسل برگزار خواهند کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه این رایزنیها سهم بسزایی در تجزیه و تحلیل همه جانبه طرح‌های آمریکا در زمینه سپر موشکی داشته باشد.
 
راگوزین ابراز امیدواری کرد که"دمیتری میدویدیف" و "باراک اوباما" روسایجمهوری روسیه و آمریکا بتوانند در جریان ملاقات آتی خود در پاییز سال جاری بیانیه مشترکی در رابطه با سامانه‌های دفاع ضد موشکی اروپایی منتشر کنند.
 
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول