اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستور مهم وزیر نفت برای پتروشیمی گلستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از دستورات مهم وزیر نفت برای پتروشیمی گلستان در نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خبر داد.

دستور مهم وزیر نفت برای پتروشیمی گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: حل مشکلات پتروشیمی از اولویت‌های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان بوده که با جدیت دنبال می‌شود.
وی با اشاره به نشست عصر امروز مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان با وزیر نفت برای حل مشکلات پتروشیمی این استان تصریح کرد: وزیر نفت در این جلسه موافقت کرد که این وزارتخانه تضمین لازم برای دریافت تسهیلات بانکی پتروشیمی گلستان را متقبل شود.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات چند ساله پتروشیمی برای راه‌اندازی گازرسانی و نبود اعتبار لازم برای انجام آن بوده است، گفت: وزیر نفت در این جلسه موافقت کرد که اعتبار لازم برای پرداخت هزینه گازرسانی به این پروژه را پرداخت کند و در قبال آن از پتروشیمی چک دریافت کنند.
حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: با انجام عملیات گازرسانی به پتروشیمی علاوه بر تسریع در اتمام این پروژه، مشکل گاز شهرک صنعتی هزار هکتاری استان برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به قرارداد خارجی پتروشیمی گلستان با شرکت زیمنس آلمان برای تامین و خرید تجهیزات اصلی واحد آمونیاک خاطرنشان کرد: شرکت زیمنس از معتبرترین سازندگان تجهیزات پتروشیمی، تجهیزات توربو کمپرسورهای واحد آمونیاک شامل (کمپرسور هوا، کمپرسور گاز سنتز، کمپرسور آمونیاک) است که هم‌اکنون براساس توافق اولیه پتروشیمی گلستان باید سررسید اول آن را پرداخت می‌کرد ولی به علت نبود اعتبار این کار معطل مانده بود.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت سررسید اول این توافق موجب از دست دادن زمان و تحمیل جریمه به این شرکت خارجی می‌شد که براساس جلسه وزیر نفت پذیرفتند که پتروشیمی ایران از سهم خود یا به صورت قرض این سررسید را پرداخت کند.
حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به توافق مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان با وزیر نفت در خصوص پالایشگاه استان گفت: مطالعات پالایشگاه استان قرار بود تا اوائل اردیبهشت از سوی معاونت اکتشافات وزارت نفت انجام شود ولی به علت اینکه تاکنون این امر محقق نشد وزیر نفت موافقت کردند تا 20 روز آینده این معاونت با دستگاه‌های مربوطه در استان مستقر شوند.
وی به دستورات وِیژه‌ وزیر نفت برای توسعه سی‌ان‌جی در استان خبر داد و افزود: به علت اینکه برای تعمیر پمپ‌های سی‌ان‌جی نمایندگی این دستگاه‌های در استان وجود نداشت صاحبان سی‌ان‌جی مجبور بودند در صورت خرابی پمپ‌ها به استان‌های تهران یا تبریز مراجعه کنند که این امر ضمن تعلل مشکلاتی را برای استان ایجاد می‌کرد وزیر نفت دستور دادند نمایندگی این شرکت در استان ایجاد شود.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی دستاورد این نشست را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سردار قاسمی وزیر نفت نیروی کارآمد، عملیاتی و اجرایی است و با دستورات محکمی که در نشست عصر امروز دادند امیدواریم سرعت اجرای پتروشیمی بیشتر شود.
گفتنی است ایجاد صنایع پتروشیمی در گلستان از مهم‌ترین مصوبات سفر نخست رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بود که کلنگ احداث آن آبان ماه 1385در شمال آق‌قلا به زمین زده شد.
میزان تولیدات این طرح یک میلیون تن کود اوره و 670 هزار تن آمونیاک در سال است و بخشی از آمونیاک تولیدی این طرح در داخل مجتمع به مصرف میرسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنایع پایین دستی کشور برای رفع نیاز کشاورزان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول