اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در سمنان:

تعاونی‌ها طبق نیازهای جامعه تشکیل شوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: تعاونی‌ها باید با توجه به نیازمندی‏های جامعه تشکیل شوند.

تعاونی‌ها طبق نیازهای جامعه تشکیل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با تعاونگران استان سمنان در هفته تعاون که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌ها و عضوپذیری آنها باید حساب شده و تعریف شده باشد.
وی تصریح کرد: هر تعاونی برای جامعه نمی‌تواند مفید باشد بلکه تعاونی که بتواند باری از دوش جامعه بردارد، مفید است.
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: دشمن نخست انسان‌ها در دین اسلام، جهل و نادانی تعریف شده و به همین سبب پیامبر اسلام (ص) طلب علم را برای هر مرد و زن مسلمانی واجب دانسته است.
شاهچراغی افزود:  اسلام از فقر به عنوان دشمن دوم انسان‌ها یاد می‌کند و با گدایی، فقر و تنبلی به شدت مخالفت است.
وی تصریح کرد: تنبلی سبب ایجاد بیماری و فقر در مردم می‌شود و فقر با صدقه و کمک‌هایی مانند حمایت‏های کمیته امداد امام (ره) به تنهایی از بین نمی‌رود.
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: برای ریشه کن کردن فقر در جامعه باید به فکر اشتغال‏زایی باشیم و تعاونی‌ها می‌توانند در راستای از بین بردن فقر سهم زیاد و موثری ایفا کنند.
شاهچراغی افزود: نظارت و ارشاد تعاونی‌های نوپا بسیار مهم است و اگر به تعاونی وام داده می‌شود، باید توجیه شود که پرداخت به موقع اقساط وامش یکی از وظایف مهم است.
وی تصریح کرد: ترقی و تعالی روزافزون تعاونی‌ها مستلزم نظارت و تشویق است و در هفته تعاون باید سعی شود تا از تعاونی‌های برتر و تعاونی‌هایی که در یک ساله گذشته پیشرفت خوبی داشته‌اند، قدردانی شود.
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: انواع فعالیت‌های صورت گرفته در تعاونی‌ها باید به مردم معرفی شود چرا که بسیاری از مردم هنوز هم نمی‌دانند در حال حاضر چند نوع تعاونی در جامعه وجود دارد.
شاهچراغی افزود: مسئولان ادارات تعاون سعی کنند تا در تمام سال با مردم ارتباط داشته باشند و این امر تنها به هفته تعاون محدود نشود زیرا تعاون یکی از بهترین نوع خدمتگزاری به مردم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول