اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان زرند خبر داد:

دستگیری یک رمال در زرند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: یک رمال در شهرستان زرند که با شیادی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و روانه زندان شد.

دستگیری یک رمال در زرند
علی میرزابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: حسب اطلاع واصله مردمی مبنی بر اینکه فردی در پوشش سادات در محله شهرک شهید باهنر زرند مبادرت به دعانویسی و رمالی می‌کند با صدور دستور قضایی موضوع به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع شد.
وی افزود: پس از تحقیقات مفصل مشخص شد که این موضوع صحت داشته و فردی که از اهالی استان یزد است، بدون دلیل موجه به شهرستان زرند مهاجرت و به قصد سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم و جایگاه سادات مبادرت به این کار کرده است.
میرزابیگی تصریح کرد: این شیاد افراد ساده‌لوح را که در زندگی خود دچار مشکلات خانوادگی، مالی، معیشتی و ... بودند، شناسایی و با وعده اینکه به وسیله دعانویسی و رمالی قادر است، تمام مشکلات آن‌ها را برطرف کند، اقدام به اخذ مبالغی قابل توجه از این افراد می‌کرده است.
وی ابراز داشت: در بازرسی صورت گرفته از محل سکونت وی، تعدادی آلات و ادوات رمالی کشف و ضبط شده است.
میرزابیگی بیان داشت: متعاقب آن تحقیقات محلی آغاز و متهم به اتهام کلاهبرداری از طریق امیدوار کردن مردم به امور واهی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
وی گفت: تاکنون تعدادی شاکی برای طرح شکایت به دادسرای زرند مراجعه کرده‌اند و پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: شهروندان باید در راستای رفع مشکلات زندگی و خانوادگی با اعتقاد راسخ به خداوند از توسل به اعتقادات خرافی جدا خودداری کنند و تنها در راستای رفع مشکلات با توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار (ع) و تکیه بر اراده و تلاش خویش در مسیر زندگی گام بردارند.
وی اذعان داشت: چنانچه شهروندان در زرند و سایر شهرهای هم‌جوار در قبال مراجعاتشان به نامبرده وجهی را از بابت مشکلاتشان پرداخت کرده‌اند به مدت 10 روز پس از این اطلاع‌رسانی در دادسرای زرند حاضر و نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.
میرزابیگی عنوان کرد: به هیچ عنوان این افراد قابل اعتماد نیستند و مردم نباید با شنیدن هر نوع راه‌گشایی و رفع مشکلات به این افراد کلاهبردار و سودجو اعتماد کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ابراز داشت: در بسیاری از موارد مراجعه به اینگونه افراد به جز از هم ‌پاشیدگی خانواده، ایجاد دشمنی میان افراد، ضرر و زیان مالی و معنوی برای مخاطبان هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد.
وی افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندان، دادسرای عمومی به شدت با این قبیل عناصر سودجو و متقلب برخورد می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول