اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه سال جاری صورت پذیرفت؛

افزایش 14 درصدی اهدای خون در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از افزایش 14 درصدی اهدای خون در پنج ماه سال جاری در همدان خبر داد.

افزایش 14 درصدی اهدای خون در همدان
افشین محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش 14 درصدی اهدای خون در پنج ماه سال جاری خبر داد و افزود: در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 839 نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این میزان 2 هزار و 347 نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.
وی بیان داشت: از 2 هزار و 347 نفر که شرایط اهدای خون را دارا بودند، 2 هزار و 217 نفر را مردان با 94 درصد و 130 نفر را زنان با شش درصد شامل شدند.
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان تصریح کرد:‌ از میزان واجدان شرایط اهدای خون در ماه مبارک رمضان، تعداد یک هزار و 22 نفر اهداکننده مستمر بودند که 43.5 درصد را شامل می‌شدند در حالی که در سال گذشته میزان اهداکنندگان مستمر تعداد 682 نفر را شامل می‌شدند.
وی از رشد 30 درصدی اهدای خون در رمضان 90 خبر داد و ابراز داشت: در شب‌های قدر نیز در شب قدر نخست، 209 نفر، شب قدر دوم 75 نفر و در شب قدر سوم 270 نفر اهدای خون داشتند.
محمدی با اشاره به اینکه در مجموع شب‌های قدر 554 نفر در سطح استان اهدای خون داشتند، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان امسال افزایش خونگیری صورت گرفت که علت آن به این خاطر بود که ساعات اهدای خون و تیم‌ها در شب‌های ماه رمضان افزایش یافته بود.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: صدا و سیما، جراید و سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در راستای کمک به همنوع و اشاعه فرهنگ اهدای خون اطلاع‌رسانی مناسبی داشتند که موجب شد ذر ماه رمضان امسال مشکلی در زمینه اهدای خون وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول