اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج خبر داد:

تجهیز خودروهای آتش‌نشانی به سامانه موقعیت‌یاب

خبرگزاری فارس: شهردار کرج از نصب سامانه موقعیت یاب بر روی 20 خودروی آتش‌نشانی شهرداری این شهرستان خبر داد.

تجهیز خودروهای آتش‌نشانی به سامانه موقعیت‌یاب
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، سیدعلی آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد سامانه موقعیت یاب به صورت پایلوت بر روی خودروهای آتش‌نشانی نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه پیمانکار اجرای این طرح انتخاب شده است، افزود: این پروژه تحت نظارت اداره GIS شهرداری کرج اجرا می‌شود که برای تهیه و راه‌اندازی این سیستم در مجموع 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
آقازاده با تاکید بر مدیریت ناوگان امدادی و خدماتی اظهار داشت: از جمله اهداف نصب سامانه موقعیت یاب خودروهای آتش‌نشانی تحقق این مهم است.
وی اطلاعات مکانی برای خودروهای آتش‌نشانی به همگام بروز حادثه را مهم ارزیابی کرد و افزود:  نصب سامانه موقعیت یاب بر روی خودروهای آتش‌نشانی موجب تسریع در عملکرد امداد و نجات این خودروها می‌شود.
این مسئول اظهار داشت: سامانه موقعیت یاب با شناسایی مسیرهای جامع شهری تعریف شده، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر به محل وقوع حادثه را نشان انتخاب می‌کند.
وی سرعت در عملیات امدادرسانی را از نکات حائز اهمیت برای پوشش حادثه ذکر کرد و گفت: سامانه موقعیت یاب با انتخاب کوتاه‌ترین مسیر ممکن نقش مهمی در سرعت عمل امدادرسانی دارد.
شهردار کرج در تشریح چگونگی عملکرد این سامانه عنوان کرد: این سامانه مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته مکان‌یابی است که موجب تصمیم‌گیری سریع و برنامه‌ریزی مدون درباره نحوه حرکت، سرعت و زمان حرکت خودرو می‌شود.
وی تأثیر این سیستم در زمینه اعمال مدیریت و نظارت بر عملکرد خودروهای آتش‌نشانی شهرداری را یادآور شد و گفت: اجرای این طرح که با محوریت سیستم AVL صورت گرفته است نقش به سزایی در خدمات رسانی به موقع به شهروندان هنگام بروز حادثه دارد.
آقازاده با  اشاره به شناسایی 10 هزار و 500 نقطه مهم شهر از جمله جایگاه مساجد، بانک‌ها، داروخانه‌ها اعم از روزانه و شبانه‌روزی، بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خودپرداز بانک گفت: این جایگاه‌ها به منظور شناسایی بسترهای مهم شهر و با انجام کار میدانی توسط پیمانکار انجام شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول