اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان:

گروه‌های نمایشی گیلان حمایت مالی میشوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان گفت: هر گروه نمایشی گیلان که بتواند اثری را در سال جاری تولید کند تا سقف 5 میلیون تومان حمایت مالی میشود.

گروه‌های نمایشی گیلان حمایت مالی میشوند
محمدعلی صادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان به ثبت گروه‌های نمایشی گیلان از سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 26 گروه تئاتری تا کنون در استان گیلان ساماندهی شدند و به ثبت رسیدند.
وی استقرار گروه‌های نمایشی در مجتمع‌های زیرپوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را یکی از اقدام‌های انجام شده توسط انجمن هنرهای نمایشی استان عنوان کرد و افزود: کمک هزینه اولیه برای ثبت گروه‌های نمایشی گیلان پرداخت شده است تا امکانات برای گروه‌های تئاتری خریداری شود.
صادق‌حسنی استقرار گروه‌های نمایشی و حمایت از آنها را از مصوبات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: هر گروه نمایشی گیلان که بتواند اثری را در سال جاری تولید کند تا سقف 5 میلیون تومان حمایت مالی میشود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان در ادامه به برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که از 11 شهریور جاری در این شهر برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: سال گذشته این جشنواره با حمایت‌های مادی و معنوی شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان به صورت منطقه‌ای با دعوت از گروه‌های نمایشی لاهیجان، سیاهکل و آستانه اشرفیه برگزار شد.
وی استقبال مردم و مسئولان از نمایش‌های خیابانی را بسیار توصیف کرد و ابراز داشت: دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با دعوت از گروه‌های نمایشی سراسر کشور برگزار میشود.
صادق‌حسنی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی از ملایر در استان همدان و دو نمایش از تهران با عروسکهای بزرگ مهمان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان هستند، یادآور شد: این جشنواره از حالت استانی خارج شده و به صورت کشوری برگزار میشود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان متذکر شد: استقبال مردم در لاهیجان موجب شده نمایش‌های خیابانی در 12 نقطه از این شهر اجرا شود و روزانه 24 نمایش به اجرا در میآید.
وی با تاکید براینکه جشنواره تئاتر خیابانی دارای استقبال عمومی است، خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی بین مردم و برای آنها اجرا میشود ضمن اینکه مخاطب درگیر اجراهای نمایشی شده و بسیاری از اجراها را با گروه‌های نمایشی بازی کند.
صادق‌حسنی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را آموزش شهروندان اعلام کرد و اذعان داشت: این جشنواره در زمینه بهداشت محیط، تفکیک زباله، حفظ وسایل عمومی شهری، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و... آموزش‌های لازم را به مردم ارائه میدهد که در قالب نمایش اجرا میشود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول