اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لارستان:

لارستان در تولید کنجد رتبه نخست را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: شهرستان لارستان مقام نخست سطح زیر کشت و تولید محصول کنجد را در استان فارس کسب کرده است.

لارستان در تولید کنجد رتبه نخست را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حسن هوشمند صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لارستان اظهار داشت: در سال جاری بیش از 2 هزار و 500  هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول دانه روغنی کنجد رفته است.
وی افزود: سالانه افزون بر 2 هزار و 500 تن کنجد از اراضی این شهرستان برداشت می‌شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه ابراز داشت: در سال جاری کشت محصول پنبه در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از 42 درصد افزایش یافته است.
هوشمند اضافه کرد: سطح زیر کشت محصول پنبه در سال جاری در لارستان بیش از 5 هزار و 300 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 15 هزار تن پنبه تولید شود.
هوشمند در پایان گفت: 30 درصد کل تولید محصول پنبه استان فارس در شهرستان لارستان تولید می‌شود.
در ادامه جلسه شورای کشاورزی شهرستان لارستان، رئیس این شورا گفت: کشاورزانی که از آبیاری نوین استفاده می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات ویژه نامحدود دولتی بهره‌مند شوند.
علی‌محمد امیری افزود: فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی که مشمول نظام وظیفه هستند می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و از سهمیه امریه این ارگان استفاده کنند.
فرماندار ویژه لارستان در پایان به کشاورزان توصیه کرد تا با به کارگیری از روش کشت مکانیزه، کشت جایگزین، کشت محصولات کم آب و ... بهره‌وری بهتری از منابع موجود داشته باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول