اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری چالدران:

آشنایی 100 دختر روستایی با مهارت‌های زندگی

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان فرمانداری چالدران گفت: حدود 100 نفر از دختران روستایی چالدران در قالب طرح توانمندسازی دختران روستایی با مهارت‌های لازم زندگی آشنا می‌شوند.

آشنایی 100 دختر روستایی با مهارت‌های زندگی
زیبا گیاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالدارن اظهار داشت: این طرح مهم دربرگیرنده ارتقای تواناییهای دختران روستایی شهرستان در ابعاد آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: این طرح در راستای افزایش سطح آگاهی دختران جوان روستایی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی در زمینه‌های هنر مهرورزیدن، مهارت‌های کنترل خشم، مهارت عفو و بخشش، سکوت خلاق، تربیت دینی فرزندان، گفت‌وگوی مؤثر در خانواده، مهارت‌های زندگی مجردی، مهارت‌های همسرداری، مهارت ارتباط با خانواده همسر، آموزش احکام و مسائل بهداشتی اجرا میشود.
به گفته این مسئول زنانٍ دارای دانش و حکمت باید از ظرفیت‌های موجود در روستاها بهره برده و در زمینه محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها فعالیت کنند.
گیاهی با بیان اینکه آرامش و امنیت جامعه در گرو سلامت خانواده است تصریح کرد: زن یک نقش کاربردی و زیربنایی در خانواده بر عهده داشته و سلامت جامعه  وابسته به سلامت خانواده و وجود بانوان فرهیخته و آگاه دارد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه از خانواده تشکیل یافته و محل ثقل خانواده زنان هستند بنابراین توسعه یک کشور در گروه توسعه زنان آن کشور است.
گیاهی بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت هر جامعه را تشکیل میدهند و باید از خلاقیت‌ها، توانمندیها و ظرفیت‌های آنان در تمام زمینه‌ها استفاده کرد.
مسئول امور بانوان فرمانداری چالدران  با اشاره به اینکه دختران امروز پرورش‌دهندگان نسل آینده خواهند بود، گفت: سلامت روحی و روانی دختران امروزی در جلوگیری از بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در نسل حاضر و آینده بسیار حائز اهمیت است.
این طرح با همکاری فرمانداری، دفتر امام جمعه، شبکه بهداشت و درمان در روستای امام قلیکندی و در مرحله بهدی در روستاهای دیگر اجرا می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول