اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

احداث سرعت‌گیر خلاف قانون بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ‌احداث و ایجاد هرگونه سرعت‌گیر کاری غیر‌اصولی، غیر‌استاندارد و خلاف قانون بین‌المللی است.

احداث سرعت‌گیر خلاف قانون بین‌المللی است
+به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: به جای ایجاد سرعت‌گیر که تعداد آنها باید به حداقل ممکن برسد باید فرهنگ تردد عابر پیاده و فرهنگ رانندگی صحیح را آموزش و ترویج دهیم نه اینکه بخواهیم با یک تصادف جزیی و مقطعی در هر قسمتی از جاده‌ها سرعت‌گیر نصب کنیم.
صابری با انتقاد از ایجاد سرعت‌گیر‌های متعدد در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری اردبیل بیان داشت:‌ به جای برنامه‌ریزی در کارهای زیربنایی و فرهنگ‌سازی نباید با احداث و راه‌اندازی سرعت‌گیرها از زیر کار شانه خالی کنیم یا بخواهیم به نوعی عوام فریبی کنیم، بلکه بهتر است فرهنگ راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور خود را اصلاح کرده و با رعایت آن سعی کنیم با کمترین دغدغه تردد داشته باشیم.
این مسئول با قدردانی از تلاش پلیس و راه و ترابری در اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اضافه کرد: گزارشات اعلام شده از کاهش تصادفات برون‌شهری نشان‌دهنده حرکتی مثبت در تعلیم قوانین صحیح راهنمایی و رانندگی و توجه رانندگان به این مقررات است که باید روز به روز با اصلاح و بهینه‌سازی قوانین و مقررات مثبت و سازنده سعی کنیم تصادفات و تلفات را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت:‌ بر اساس برنامه پنجم توسعه سالانه قرار است 10 درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های کشور کاهش پیدا کند که ما در حال حاضر علاوه بر عمل به تعهدات خود بیشتر از 10 درصد با اقدامات پیشگیرانه و اصولی تصادفات جاده‌ای را کاهش داده‌ایم.
استاندار اردبیل بیان داشت: با مقایسه آمارها و اقدامات انجام شده در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها به خوبی در می‌یابیم که پلیس و نیروهای امداد و نجات با حضور به موقع در جاده‌ها نه تنها از وقوع تصادفات فوتی و جرحی جلوگیری کرده‌اند بلکه یک فرهنگ شایسته رانندگی با حفظ تمام مقررات در این استان در حال شکل‌گیری است.
صابری ابراز داشت:‌ اگر آمارها که در پنج ماه نخست امسال 44 درصد در تصادفات فوتی و 62 درصد نفرات فوت شده در تصادفات کاهش یافته باشد ما در یک برنامه پنج ساله می‌توانیم به سرعت میزان وقوع تصادفات و تلفات را به صفر برسانیم.
وی بیان داشت: ‌با وجود اینکه نیمی از ایام سپری شده شهریور ماه اوج ترافیک و تردد مسافران و گردشگران بوده است، کاهش 60 درصدی در تصادفات فوتی و جرحی یک آمار رضایت‌بخش است که نشان می‌دهد پلیس، راه و ترابری، اورژانس، هلال احمر و سایر نهادها با برنامه‌ریزی درست کاری کرده‌اند که رانندگان و گردشگران با امنیت و ایمنی بیشتر رانندگی کنند.
صابری تصریح کرد: ‌هر چند اقدامات موثر و زیربنایی راه و ترابری دیر بازده است اما آثار و علایم آن در کوتاه ‌مدت نیز نمایان می‌شود به طوری که پلیس نیز در کنار راه و ترابری با رعایت دقیق مقررات و قوانین یاری‌گر سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان است تا میزان و شدت تصادفات کاهش یابد.
وی بیان داشت: عامل انسانی و کنترل پلیس به تنهایی نمی‌تواند امنیت و ایمنی جاده‌ها را تضمین کند بلکه این فرهنگ صحیح رانندگی، اقدامات خود کنترلی، افزایش ایمنی جاده‌ها و تلاش خودرو‌سازان برای تولید خودروهای با کیفیت و دارای استاندارد است که می‌تواند به سرعت تصادفات را کاهش دهد.
استاندار اردبیل اظهار داشت:‌ در استان اردبیل با اجرای ماده 563 قانون برنامه پنجم تلاش می‌کنیم تا در کوتاه ‌مدت و بلند‌ مدت به اهداف سالانه 10 درصد کاهش تلفات و تصادفات در جاده‌ها دست یابیم که در این زمینه دستگاه‌های مختلف نیز باید یاری‌گر ما باشند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از مسئولان راه و ترابری انتظار داریم در اصلاح جاده‌ها و نصب تابلوها یک بازنگری دقیق انجام دهند تا در یک فرجه زمانی پنج ساله اغلب جاده‌های استان را ایمن و برای رانندگی سالم فراهم کنیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول