اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای سازمان صدا و سیما خبر داد:

راه‌اندازی سه شبکه رادیویی تا پایان سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت: سه شبکه رادویی مهارت، نیازمندی‌ها و کودک و نوجوان تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سه شبکه رادیویی تا پایان سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین صوفی یکشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح استودیو رادیو معارف در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر هنوز رادیو معارف به شرایط ایده‌آل از لحاظ سخت‌افزاری نرسیده است.
وی با بیان اینکه باید برنامه بیشتری را تهیه کنیم، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف ما این است که مردم سراسر جهان و ایران بتوانند به آسانی امواج شبکه رادیویی معارف را دریافت کنند.
معاون صدای سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه هنوز در برخی مناطق کشور مشکل دریافت امواج و مشکل پایین بودن کیفیت صدا را داریم، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قدرت فرستنده‌های امواج را افزایش دهیم و امکانتمان را هم در داخل و خارج کشور مجهزتر کنیم تا مشکل دریافت امواج را برطرف شود.
صوفی با تاکید براینکه مخاطبان رادیو معارف دو دسته هستند، خاطرنشان کرد: دسته‌ای از مخاطبان رادیو معارف را اقشار فرهیخته جامعه همچون متخصصین دینی، علما، روحانیون و دانشگاهیان را تشکیل می‌دهند و دسته دیگر هم اقشار مختلف جامعه هستند و بنابراین ما باید به دنبال نوآوری در برنامه‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه تمام شبکه‌های رادیویی از جمله رادیو معارف براساس ذائقه مخاط، برنامه‌سازی می‌کنند، اضافه کرد: برای جذب بیشتر و پاسخگویی به ذائقه مخاطب باید در برنامه‌های مختلف نوآوری، ابتکار و خلاقیت داشته باشیم.
معاون صدای سازمان صدا و سیما ایران با تاکید براینکه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که رادیو معارف پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد، عنوان کرد: به دنباله تشکیل رادیو معارف، رادیو قرآن و شبکه تلویزیونی قرآن راه‌اندازی شد و اکنون در اکثر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برنامه‌های معارفی وجود دارد.
صوفی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف سال همچون ماه محرم و ماه مبارک رمضان برنامه‌های معارفی رادیو افزایش پیدا می‌کند، گفت: در ماه مبارک رمضان فقط در شبکه‌های رادیویی بیش از 250 ساعت برنامه‌های مناسبتی شامل سخنرانی، پخش دعا و مداحی، برنامه‌های نمایشی، گزارشی، گفت‌وگو محور و ویژه برنامه‌های لیالی قدر و روز قدس روی آنتن رفت که مشابه این برنامه‌ها هم در سیمای جمهوری اسلامی و هم در شبکه‌های استانی پخش شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم متدین ما علاقه‌مند هستند که از رسانه ملی برنامه‌های معارفی را دریافت کنند، به همین دلیل هم در طول سال برنامه‌های معارفی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی وجود دارد و هم در مناسبت‌های مذهبی این برنامه‌ها افزایش می‌یابد.
معاون صدای سازمان صدا و سیما ایران عملکرد شبکه رادیو معارف را از ابتدا تشکیل این شبکه رادیویی تا حال را خیلی خوب دانست و اظهار داشت: از افتخارات رادیو معارف این است که در شهر مقدس قم مرکز دین و مرکز معارف شیعه در جهان اسلام راه‌اندازی شد.
صوفی با بیان اینکه افتخار شهر مقدس قم این است که حوزه علمیه، مراجع بزرگوار تقلید و علما را در خودش تربیت کرده است، تصریح کرد:‌ رادیو معارف زبان رسانه‌ای دین و حوزه علمیه است.
وی با تاکید براینکه هدف از راه‌اندازی رادیو معارف در قم استفاده از استعدادها و سرمایه‌های انسانی موجود درحوزه علمیه بود، افزود: به همین دلیل تولید اکثر برنامه‌های معارفی رادیو با استفاده از کارشناسان روحانی و علمای بزرگوار حوزه علمیه است.
معاون صدای سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌هایی که مرتب صورت می‌گیرد روز به روز بر رضایت مخاطبین رادیو معارف اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مخاطبین و شنوندگان رادیو معارف نیز افزایش یافته است.
صوفی با بیان اینکه در آخرین نظرسنجی دریافتی در ماه مبارک رمضان، مخاطبان رادیو معارف در شهر تهران 12درصد بوده است، اضافه کرد: رقم  12درصد با وجود بیش از 115 شبکه رادیو و تلویزیونی برای رادیو معارف که شبکه‌ای اختصاصی است، رقم قابل توجهی است.
وی استقبال خوب مخاطبان از برنامه‌های رادیو معارف را به دلیل برنامه‌ریزی مدون دانست و عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی، استفاده از استعدادهای موجود در حوزه علمیه برای تولید و پخش برنامه‌های معارفی تاثیرگذار بوده است.
معاون صدای سازمان صدا و سیما در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دلیل توسعه و گسترش شبکه‌های رادیویی در سال‌های اخیر چیست، گفت: توسعه شبکه‌های مختلف رادیویی بخشی به خاطر ضرورت توسعه رسانه‌ای و بخشی دیگر به‌خاطر نیاز و ذائقه مخاطب است که از ضرورت‌های اطلاع‌رسانی است.
صوفی ادامه داد: در سال جاری شاهد راه‌اندازی شبکه رادیویی نمایش بودیم که 12 ساعت برنامه داشت و در روزهای آینده فعالیت این شبکه به 18ساعت افزایش می‌یابد.
وی از افزایش فعالیت شبکه رادیویی ورزش از 20 ساعت به 24 ساعت در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: شبکه رادیویی اقتصاد را با 18 ساعت فعالیت راه‌اندازی کردیم که اکنون فعالیت این شبکه رادیویی 24 ساعته شد.
معاون صدای سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از افزایش برنامه‌های شبکه رادیویی سلامت از 12 ساعت به 18 ساعت خبر داد و تصریح کرد: شبکه رادیویی گفت‌وگو روزانه شش ساعت برنامه داشت که برنامه‌های این شبکه به 12ساعت افزایش یافت.
صوفی در پایان خاطر‌نشان کرد: تا پایان سال جاری سه شبکه رادیویی مهارت، نیازمندی‌ها و کودک و نوجوان راه‌اندازی میشود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول