اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج؛

جشنواره نغمه‌ عشق با معرفی برترین‌ها پایان یافت

خبرگزاری فارس: یازدهمین جشنواره سرودهای بسیج دانش‌آموزی با عنوان نغمه‌ عشق در سنندج با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره نغمه‌ عشق با معرفی برترین‌ها پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این جشنواره دو روزه که با حضور 480 نفر از پیشگامان و پایوران بسیج دانش‌‌آموزی 21 استان کشور از ظهر شنبه کار خود را آغاز کرده بود، یک‌شنبه شب با معرفی برگزیدگان در دو بخش آواهای محلی و تلفیقی به کار خود پایان داد.
یازدهمین جشنواره آوای عشق و یادواره شهیدان دانش‌آموز مرحمت بالازاده و شهیده سهام خیام در حالی به کار خود پایان داد که از بین 22 گروه شرکت کننده از 21 استان کشور استان‌های اصفهان و تهران به صورت مشترک در بخش پویندگان موفق به کسب رتبه سوم شدند.
استان زنجان رتبه دوم این بخش را به خود اختصاص داد و استان قم نیز موفق به کسب رتبه نخست این بخش شد.
در موسیقی محلی بخش پویندگان، هیئت داوران هیچ اثری را حائز اهمیت ندانست و تنها از گروه شرکت کننده استان کردستان تقدیر به عمل آورد.
در رده پویندگان بخش تک‌خوان استان زنجان رتبه سوم، آذربایجان غربی و استان تهران به صورت مشترک رتبه دوم را کسب کردند.
رتبه سوم بخش پیشگامان این جشنواره به طور مشترک به گروه‌های شرکت کننده دو استان البرز و اصفهان و رتبه دوم این بخش به گروه مازندران با آهنگ آخرین بهار رسید.
رتبه نخست این بخش نیز بنا به رأی داوران با اجرای سرود خورشید آزادی به استان یزد رسید.
در بخش تک‌خوانی نیز استان مازندران به رتبه سوم دست یافت، استان البرز رتبه دوم را کسب کرد و استان یزد نیز موفق به کسب رتبه نخست در این بخش شد.
در زمینه گروه‌ موسیقی محلی بخش پیشگامان، هیئت داوران ضمن تقدیر و تشکر از دو گروه شرکت کننده استان‌های خوزستان و مازندران، استان کرمانشاه را حائز رتبه برتر خواند.
در بخش انتخاب و ساخت موسیقی بخش پیشگامان هیچ گروهی حائز رتبه سوم شناخته نشده و استان قم موفق به کسب رتبه دوم و استان کردستان رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.
بر اساس بیانیه هیئت داوران، بعد از سال‌ها تلاش مسئولان در راستای تولید محصولات فرهنگی از جمله مجموعه ارزشمند و ماندگار نغمه عشق امروز می‌توان تاثیرات مثبت آن را در این جشنواره مشاهده کرد.
در بیانیه پایانی هیئت داوران آمده است، باید اذعان داشت که در بخش پیشگامان این رشد بیشتر از بخش پویندگان است که انتظار می‌رود با تلاش مربیان و مسئولان این رشد در بخش پویندگان نیز عینیت یابد.
هیئت داوران ضمن قدردانی از تمام گروه‌های شرکت کننده و مسئولان برگزاری جشنواره به ویِژه مسئولان بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش کردستان، مربیان باید در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به نکات فنی توجه کرده و سعی داشته باشند در انتخاب صدای دانش‌آموزان در رده‌های مختلف سنی، انتخاب سروده‌ها و شعرهای جدید توجه ویژه‌ای داشته باشند و مسئولان گروه‌ها فضایی را مهیا کنند تا گروه در فضای آرام و امکاناتی خوب و مناسب به تمرینات خود بپردازد.
متاسفانه سرودهای محلی در این جشنواره بسیار کم‌رنگ و کم رونق بود و امیدواریم گروه‌ها و مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته و با همت دوچندان این بخش را که بنیان موسیقی و فرهنگ ایران زمین است، پررنگ نماییم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول