اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

سیاسی کردن موضوع نجات دریاچه ارومیه محکوم است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تحرکات اخیر فرصت‌طلبان در سیاسی کردن موضوع نجات دریاچه ارومیه محکوم است.

سیاسی کردن موضوع نجات دریاچه ارومیه محکوم است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدرضا حاجی‌اصغری در حاشیه افتتاح چند پروژه عمرانی در میانه با بیان اینکه هوشیاری مردم آذربایجان در موضوع نجات دریاچه ارومیه تیر خلاصی به امید فرصت‌طلبان خواهد بود، اظهار کرد: مردم آذربایجان همواره نسبت به اهداف شوم دشمنان و فرصت‌طلبان حساس بوده‌اند و این بار در موضوع دریاچه ارومیه نیز با هوشیاری کامل تیر خلاصی به امید فرصت‌طلبان خواهند زد.
وی با بیان اینکه تحرکات اخیر فرصت‌طلبان در سیاسی کردن موضوع نجات دریاچه ارومیه محکوم است، افزود: تصمیم اخیر نمایندگان مجلس در رد دو فوریت انتقال آب به دریاچه ارومیه مخالفت آنان با اصل موضوع نبود بلکه نیاز به بررسی بیشتر این موضوع باعث اتخاذ این تصمیم شد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیش‌بینی انتقال یک میلیارد مترمکعب آب ارس به دریاچه ارومیه در چارچوب طرح مزبور، آن را «تکلیف مالایطاق» برای دولت خواند و اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس از این رو که عملیاتی کردن این تصمیم در مدت باقیمانده از سال غیر ممکن بود، به فوریت طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه رای مخالف دادند.
حاجی‌اصغری که از امضاکنندگان طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه بود، اظهار کرد: در قانون بودجه 90 اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده که آغاز راه بسیار مهم و بارقه امیدی در نجات این دریاچه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اختصاص 250 میلیارد ریال برای این منظور در سال نخست، ابراز اطمینان کرد: رقم تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه در سال‌های آتی به شکل قابل اعتنایی افزایش یابد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه تسریع در عملیات نجات دریاچه ارومیه ضرورت دارد اما باید نظر نمایندگان دیگر مجلس که به دلایل مختلف ترجیح دادند موضوع با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، احترام گذاشت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول