اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های اورژانس استان اصفهان:

اصفهان پیشگام در آموزش احیای قلبی ریوی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در آموزش احیای قلبی ریوی در قالب طرح بها در کشور پیشگام بوده است.

اصفهان پیشگام در آموزش احیای قلبی ریوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید اسماعیلی ظهر امروز در نخستین دوره آموزش کمک‌های اولیه به متقاضیان اخذ گواهی‌نامه پایه یک اظهار داشت: در راستای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای و بالا بردن سرعت امدادرسانی به مصدومان، مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با تفاهم‌نامه قبلی با پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به آموزش احیا قلبی، ریوی رانندگان متقاضی گواهی‌نامه پایه یک برای نخستین بار در کشور کرده است.  
وی در مورد اهداف اجرای طرح بها برای رانندگان افزود: با توجه به کوتاه بودن زمان طلایی احیا در مصدومان و هدر رفتن این زمان تا رسیدن واحدهای امدادی اورژانس، واحد آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اقدام به تشکیل جلسات و فراهم کردن زمینه همکاری مرکز با  پلیس در این زمینه کرده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: احتمال برخورد رانندگان جاده‌ای با صحنه‌های تصادف بسیار زیاد است و با فراگیری نحوه احیا بیماران، آنها می‌توانند اقدامات اولیه لازم را برای نجات افراد از مرگ در همان لحظات ابتدایی انجام داده و احتمال مرگ سانحه دیدگان حوادث جاده‌ای را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: اورژانس با 4 ساعت آموزش اجباری برای متقاضیان اخذ گواهی‌نامه پایه یک، این افراد را برای برخورد صحیح با مصدومان جاده‌ای آماده می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های نخاعی و یا مرگ و میرهای جاده‌ای ناشی از اقدامات غیر صحیح افراد ناآگاه و یا از دست رفتن زمان طلایی احیا بوده است، ادامه داد: این پیش‌بینی صورت گرفته که در صورت آموزش صحیح و اصولی به رانندگان بتوان تا حدودی این آسیب‌ها را کاهش داد و تا رسیدن اورژانس از اتلاف وقت و یا اقدام غیر اصولی جلوگیری کرد.
به گزارش فارس، امروز نخستین جلسه آموزشی در شهرک آزمایش با حضور 40 نفر از رانندگان متقاضی اخذ گواهی‌نامه پایه یک برگزار که با استقبال زیادی از سوی این افراد روبرو شد.
طرح بها یا بسیج همگانی آموزش احیا، یکی از اولویت‌های آموزشی مرکز فوریت‌های پزشکی بوده که در این راستا آمادگی خود را برای آموزش رایگان پرسنل و کارکنان سازمان‌ها و ادارات اعلام کرده است که طی این دوره آموزشی تمام فراگیران با نحوه برخورد با مصدومان تصادفات، باز کردن راه هوایی و انجام احیا قلبی ریوی آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول