اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کمک به مردم سومالی؛

16.5میلیون تومان در زورخانه اصفهان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت باستانی استان اصفهان گفت: در مراسم گلریزان زورخانه علی قلی آقا برای حمایت از مردم سومالی مقدار پنج تن برنج و 16.5 میلیون تومان پول نقد و چک جمع‌آوری شده است.

16.5میلیون تومان در زورخانه اصفهان جمع‌آوری شد
رضا اخروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در زمان‌های قدیم که مراکزی مانند بهزیستی یا کمیته امداد وجود نداشته است، وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به کسانی که نیاز مالی داشتند بر‌عهده پهلوانان زورخانه‌ای بوده است.
وی در مورد مراسم گلریزان که در زورخانه علی قلی‌آقا اصفهان با حضور مدیرکل اداره تربیت بدنی استان اصفهان و آذر استاد دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه این مراسم به دستور رهبر معظم انقلاب برای کمک به مردم سومالی انجام شده است، تصریح کرد: در این مراسم مقدار پنج تن برنج و 16.5 میلیون تومان پول نقد و چک جمع‌آوری شده است.
رئیس هیئت باستانی استان اصفهان با بیان اینکه مبلغ جمع‌آوری شده در مراسم گلریزان سومالی به حساب 99999 ویژه هلال احمر ریخته شده است، تاکید کرد:  مقدار پنج تن برنج دریافتی نیز به سازمان هلال احمر منتقل شد.
وی افزود: مقدار کمک‌های اعضای هیئت باستانی استان اصفهان به این مراسم گلریزان 500 هزار تومان است و خود هیئت باستانی به دلیل اینکه بودجه دولتی در اختیار دارد، اجازه ندارد این بودجه را در چنین مواردی مصرف کند.
اخروی تعداد تماشاچیان مراسم گلریزان دوشنبه را حدود 100 نفر دانست و گفت: پیشنهادی به مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان مبنی بر برگزاری مراسم گلریزان فردی در کنار گلریزان جمعی دادم که به احتمال زیاد مورد موافقت مدیرکل قرار گرفت.
وی افزود: گلریزان فردی باید به صورتی باشد که آبروی شخص کمک شونده به خطر نیفتد.
رئیس هیئت باستانی استان اصفهان با اشاره به برگزاری رقابت‌های باستانی بزرگسالان و نوجوانان پس از ماه رمضان اظهار داشت: در 25 شهریور برگزاری این رقابت پیشنهاد داده شده، مد نظر قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول