اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:

رشد 150 درصدی پرداخت فطریه در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: پرداخت زکات فطریه در روز عید فطر امسال نسبت به سال گذشت 150درصد رشد داشته است.

رشد 150 درصدی پرداخت فطریه در اصفهان
محمد جواد صدق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 190هزار نفر در استان از خدمات دائمی کمیته امداد استفاده میکنند، اظهار داشت: کل فطریه جمع‌آوری شده امسال 378 میلیون تومان گزارش شده است.
وی با بیان اینکه زکات فطریه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: 90 میلیون تومان آن مربوط به کفاره‌ها بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان همچنین میزان پرداخت فطریه عام را 350 میلیون تومان و سهم فطریه سادات را 28 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه سهم کفاره هر نفر از روزه عمد روزی 42 هزار تومان بر آورده شده است، اضافه کرد: سهم کفاره غیر عمد در ماه رمضان روزی 700 تومان برآورد شده است.
صدق با بیان اینکه هر مسلمان بابت نگرفتن روزه عمد و یا غیر عمد باید کفاره آن را پرداخت کند، اضافه کرد: فقط یک میلیون و 62هزار تومان کفاره عمد و 89هزار تومان کفاره غیرعمد در اصفهان جمع‌آوری شده است.
وی همچنین میزان فطریه در سال گذشته را 200 میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: این مقدار نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان بیشترین پرداخت زکات فطریه در استان را داشته‌اند، تصریح کرد: کل فطریه جمع‌آوری شده در استان اصفهان ۳۷8 میلیون است، که 170 میلیون تومان آن از پایگاه‌های مستقر در اصفهان جمع‌آوری شده است.
وی بیشترین پرداخت فطریه در اصفهان را مربوط به منطقه سه اصفهان برشمرد و ادامه داد: 53 میلیون تومان فطریه در این منطقه روز عید فطر جمع‌آوری شده است.
صدق جمع‌آوری فطریه را در 2هزار و 500 صندوق مستقر در مساجد در روز عید فطر برشمرد و افزود: 400 پایگاه
جذب حامی نیز  در ماه مبارک امسال فعال بوده است.
وی در ادامه به برخی طرح‌های اجرا شده رضوان، کوثر، مفتاح الجنه و اکرام ایتام اشاره و تاکید کرد: عملکرد ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته 80درصد رشد پیدا کرده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول