اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت ماهانه؛

11 هزار تن زباله در اردبیل جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با محاسبه مجموع آمار روزانه زباله جمع‌آوری شده، شهرداری اردبیل ماهانه بیش از 11 هزار تن زباله را جمع‌آوری و دفن میکند.

11 هزار تن زباله در  اردبیل جمع‌آوری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه بررسی عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل در بحث جمع‌آوری زباله، اظهار داشت: متوسط سرانه تولید زباله روزانه توسط هر شهروند اردبیلی حدود 730 گرم است.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل روزانه حدود 350 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری میکند.
بدری ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل باید با انجام کارهای فرهنگی بحث تفکیک زباله‌های تر و خشک را در بین مردم نهادینه کند.
وی همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری اردبیل برای راه‌اندازی مرکز تفکیک زباله‌های نایلونی در ایستگاه دفن زباله‌ طالب‌قشلاقی خبر داد.
شهردار اردبیل بیان داشت: شهرداری به همین منظور در حال خرید زمینی در جوار ایستگاه دفن زباله طالب‌قشلاقی است.
بدری تاکید کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری باید در میان‌مدت نسبت به مکانیزه کردن تدریجی جمع‌آوری زباله در اردبیل اقدام ‌‌کند.
این مسئول اضافه کرد: لازم است برای تحقق این امر همه ساله بر تعداد محلاتی که زباله آنها به صورت مکانیزه جمع‌آوری میشود، افزوده شود.
شهردار اردبیل ادامه داد: از زمان قبولی مسئولیت در شهرداری عملکرد پیمانکاران طرف‌ قرارداد با شهرداری در بحث جمع‌آوری زباله را به صورت نامحسوس کنترل کرده‌ام و به رغم آنکه گلایه خاصی از طرف مردم در این خصوص به ما گزارش نشده اما شخصاً از عملکرد مسئولان جمع‌آوری زباله‌های خانگی در برخی مناطق راضی نیستم.
وی اظهار داشت: ساعت عبور تمام خودروهای جمع‌آوری کننده زباله در محلات مختلف باید دقیقاً در یک بازه زمانی مشخص تعریف و به مردم اعلام شود تا شهروندان ساکن هر محله به مرور خود را با آن تطبیق دهند که این امر سبب به حداقل رسیدن پخش زباله و جاری شدن شیرابه‌ها در سطح معابر و کوچه‌ها میشود.
شهردار اردبیل همچنین از مسئولان مربوط خواست نصب آژیرهای ملایم به خودروهای حمل زباله برای اعلام حضور در محلاتی که زباله آنها زودتر از ساعت 11 شب جمع‌آوری میشود را بررسی کنند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 41 خودروی حمل زباله در سیستم جمع‌آوری زباله اردبیل فعالند و بیش از 860 مخزن مکانیزه زباله در سطح شهر اردبیل جایگذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساکنان منطقه دو شهر اردبیل با تولید ماهانه 5 هزار و 68 کیلوگرم بیشتر زباله را تولید میکنند و پس از آن منطقه یک با 3 هزار و 786 کیلوگرم و منطقه سه با 2 هزار و 619 کیلوگرم تولید زباله در ماه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول