اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اصلاح نشدن الگوی مصرف و کشت؛

هیچ چیز جوابگوی مصرف آب در اصفهان نیست

خبرگزاری فارس: استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: با این روش مصرف در استان اصفهان، هر میزان آب از چهارمحال و بختیاری به سمت استان اصفهان برود، باز هم کم است.

هیچ چیز جوابگوی مصرف آب در اصفهان نیست
نعیم امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه داده‌های ژئوتکنیکی که از طریق اکتشافات سطحی و زیر سطحی زمین در شهرستان اردل به دست آمده، احداث سد بهشت‌آباد منجر به افزایش زمین لغزش در این منطقه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به خصوصیات زمین‎شناسی این منطقه که بر روی گسل لرزه خیز واقع شده است، میلیاردها تومان هزینه شد تا بتوانیم لغزش زمین در محدوده روستاهای دشتک و مناطق اطراف آن را مهار کنیم، این در حالیست که با احداث سد بهشت‌آباد تمام هزینه‌هایی که صرف مهار لغزش زمین شده بی‌جهت و بیهوده تلقی خواهد شد.
امانی با اشاره به پیامدهای احداث تونل بهشت‌آباد بر اکوسیستم منطقه گفت: احداث تونل و سد بهشت‌آباد بر روی حیات وحش و اکوسیستم منطقه تاثیر مستقیم برجای خواهد گذاشت، به طوریکه احداث این تونل موجب خشک شدن آب‌های زیرزمینی در این منطقه خواهد شد.
استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای این طرح دشت فرخشهر دچار نشست می‌شود، به طوریکه تأمین آب شرب مردم این شهر را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی خواستار تجدیدنظر مسئولان در اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد شد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح آب‌های زیرزمینی دشت دزک، دستگرد امامزاده دچار نشست شده که این امر به چاه‌های تأمین کننده آب آشامیدنی مردم ساکن در این مناطق آسیب جدی وارد می‌کند.
امامی با تأکید بر اینکه اجرای طرح تونل بهشت‌آباد محیط زیست استان‌های اصفهان و خوزستان را نیز تحت تأثیر قرار می‎دهد، گفت: با احداث تونل بهشت‌آباد محیط زیست این استان دچار آسیب جدی خواهد شد که به تبع آن استان‌های اصفهان و خوزستان نیز آسیب جدی خواهند دید.
وی اجرای این طرح را فاقد نظرات کارشناسی و علمی دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت اقتصادی فاقد نظرات کارشناسی است و بر همین اساس لازم است تا از روش‌های جایگزین از جمله انتقال آب با لوله استفاده شود.
امامی بر ضرورت بهینه‌سازی و مدیریت آب استان اصفهان تاکید کرد و گفت: استان اصفهان هنوز بحث بهینه‌سازی و صرفه‌جویی آب را جدی نگرفته است، به طوریکه به‌ جای تغییر سیستم تامین آب بهتر است با اعمال شیوه‌های جدید الگوی کشت در این استان را مدیریت کند.
استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت آب باید در راس کار برنامه‌های مسئولان استان اصفهان قرار بگیرد، گفت: با این روش مصرف در استان اصفهان، هر میزان آب از چهارمحال و بختیاری به سمت استان اصفهان برود، باز هم کم است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول