اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بارش‌های اخیر در استان زنجان صورت گرفت؛

افزایش آب رودخانه‌های استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بر اثر بارش‌های اخیر در استان زنجان آب رودخانه‌های سطح استان افزایش پیدا کرده است.

افزایش آب رودخانه‌های استان زنجان
صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بارندگی‌های چند روز گذشته در استان زنجان افزایش آب رودخانه‌های دائمی استان را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه رودخانه قزل اوزن در شهرستان طارم افزایش آب قابل ملاحظه‌ای یافته است، ادامه داد: متاسفانه این آب جز در برخی مناطق به درد کشاورزان نمی‌خورد، چراکه الان محصولی کاشته نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بارندگی‌ها در استان زنجان از نظر کمیت در حد نرمال بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر بارندگی‌های استان در زمانی رخ داده است که سودی برای کشاورزان نداشته است.
وی با بیان اینکه در پاییز سال گذشته هیچ بارندگی در استان زنجان نداشتیم، افزود: باران پاییز بهترین موقع برای محصولاتی کشاورزی است که در این فصل کاشته شده است.
کرامتی با اشاره به اینکه معمولا هواشناسی میزان بارندگی‌ها را از نظر کمی انجام می‌دهد، یادآور شد: محاسبه‌های هواشناسی در توزیع بودجه اساس قرار می‌گیرد در حالی بارش‌ها طوری بوده است در محصولات کشاورزی سال کم باران را پشت سر گذاشتیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا بارش‌های اخیر خسارتی داشته است، گفت: در سه روستای استان خسارتی بر جای گذاشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه در روستای آغور مالی زده است، ادامه داد: بارش‌های اخیر در روستاهای قزلجه و عباس آباد برخی قنات‌ها را تخریب کرده است.
وی از خسارت 510 میلیارد ریالی حوادث غیر‌مترقبه در استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: این خسارتی است که توسط مدیریت بحران استان زنجان تاکنون احصا کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خاطر نشان کرد: این خسارت‌ها ناشی از سیل، تگرگ، رانش زمین و... در سطح استان زنجان بوده است.
وی به آفت سن گندم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جهاد کشاورزی اعتبارات خوبی برای مبارزه با این آفت اختصاص داده است.
کرامتی خاطر نشان کرد: بیش از 298 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم علیه آفت سن مادر و پوره گندم مبارزه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام در سال جاری شاهد ریشه کنی این آفت باشیم.
وی ابراز داشت: امکانات لازم برای مبارزه با آفت سن در سال‌های آینده فراهم شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول