اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد:

ارسال 2471 مقاله به دبیرخانه کنگره دانشجویان علوم پزشکی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران گفت: در این کنگره رکورد ارائه و پذیرش مقاله در سطح ملی و دانشجویی شکسته شده و 2 هزار و 471 مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ارسال شده است.

ارسال 2471 مقاله به دبیرخانه کنگره دانشجویان علوم پزشکی
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آرزو وسیلی در جمع خبرنگاران در ارتباط با دوازدهمین کنگره ملی و بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران اظهار داشت: این کنگره برای دوازدهمین بار در سطح ملی و برای دومین بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این کنگره رکورد ارائه و پذیرش مقاله در سطح ملی و دانشجویی شکسته شده و 2 هزار و 471 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این میان 800 مقاله پذیرش شده است.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی و بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران اضافه کرد: از تعداد مقاله‌های ارسالی، 618 مقاله پذیرفته شده که در این کنگره 150 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش در 14 محور برگزار می‌شود، اضافه کرد: پزشکی، علوم پایه، دندان‌‌پزشکی، داروسازی، بهداشت و تغذیه، پرستاری و مامایی، مدیریت سلامت، پیراپزشکی، قرآن‌پژوهی و طب، طب سنتی و طب مکمل، سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری و درمان و فناوری نوین از محورهای اصلی این همایش به شمار می‌روند.
وسیلی ادامه داد: همچنین در این همایش دو موضوع احیای فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در حوزه طب و ترجمان کاربردی کردن تحقیقات به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده‌اند.
وی در ارتباط با میزبانی اصفهان برای برگزاری این کنگره گفت: اصفهان به دلیل اینکه پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام شناخته شده و نیز ظرفیت‌های پژوهشی بسیاری را در مباحث علوم پزشکی دارد، به عنوان میزبان دوازدهمین کنگره ملی پژوهشی دانشجویان ایران انتخاب شده است.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی و بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران یادآور شد: همچنین 12 کارگاه آموزشی مطابق با سرفصل‌های آموزشی و پژوهشی در طول برگزاری کنگره برپا می‌شود.
وی در ارتباط با داوری‌های مقالات کنگره اظهار داشت: 350 نفر از دانشجویان و اساتید سوابق خود را برای ما ارسال کردند که در نهایت 120 نفر انتخاب شدند و کار داوری مقالات ارسالی را به عهده گرفتند.
وسیلی افزود: با توجه به کیفیت داوری داوران 60 داور در بخش دانشجویی و 30 نفر در بخش هیئت علمی برای داوری مقالات و سخنرانی طرح‌های ارائه شده در طول برگزاری کنگره انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: حداقل سه نفر از دانشجویان و دو نفر از هیئت علمی کار داوری مقالات را در طول کنگره بر عهده دارند.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی و بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران یادآور شد: در حاشیه برگزاری این کنگره نشست‌های مختلفی با عناوین جراحی قلب با محوریت نانوتکنولوژی، بررسی چالش‌های پژوهشی دانشجویی در علوم پزشکی و ایده‌پردازی و خلاقیت در علوم پزشکی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول