اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی کشور:

نبرد هویتی غرب و اسلام شکل گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه گفتگوی دینی کشور گفت: در حال حاضر نبردهای فرهنگی و هویتی میان غرب و امت‌های اسلامی شکل گرفته است.

نبرد هویتی غرب و اسلام شکل گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا غریب‌رضا در همایش ملی آموزشی تشکیلاتی بال‌های معرفت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با اصرار بر اسلامی بودن نبردهای صورت گرفته در کشورهای عربی همچون لیبی، بحرین، تونس و یمن خواستار کمک جدی به آنها شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه نباید وجود حکومت‌های سکولاریسم در کشورهای همچون مصر سبب ایجاد شک و تردید در اسلامی بودن این نبردها شود، بیان داشت: اسلامی بودن این نبردها در حالی از سوی رهبری مطرح شد است که تحقیقات وسیعی از سوی ایشان در حوزه اسلام و کشورهای غربی و بیداری اسلامی انجام گرفته است.
مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی کشور و پژوهشگر مسائل جهان اسلام تصریح کرد: شاید تمام ارکان و عناصر یک انقلاب اسلامی که در سال 57 در ایران صورت گرفت را در انقلاب‌های انجام گرفته در مصر، تونس، بحرین، یمن، لیبی و سوریه مشاهده نکردیم، اما وجود یک یا دو عنصر هم برای اسلامی شدن آن کافی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوریه هم‌سو با ایران است، کشورهای آمریکا و اسرائیل بارها در حالی از مسئولان سوریه خواستند که قید ایران را بزند که هیچ‌گاه به این درخواست خود دست نیافتند.
مدیر موسسه گفتگوی دینی کشور و پژوهشگر مسائل جهان اسلام با اشاره به اینکه ایران در جریاناتی که در عراق اتفاق افتاد، حضور سیاسی قوی داشت، افزود: نسخه‌ای که آمریکا علیه لیبی پیچیده، همچون عراق است، چرا که لیبی جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: ایران فضا را در عراق به گونه‌ای شکل داد که گروه‌های نظامی بین آمریکا و ایران تردد کردند و در نهایت جمع‌بندی سیاسی به نفع ایران شد.
غریب‌رضا با اشاره به اینکه اصل انقلاب ایران به اکثر کشورهای دنیا صادر شده است، اظهار داشت: به فرموده رهبری، انقلاب یک کالا نیست که صادر شود بلکه با ویژگی‌های خاصی که داشته صادر شده است. 
وی گفت: صدور انقلاب به معنای صدور تروریسم در دنیا نیست.
مدیر موسسه گفتگوی دینی کشور و پژوهشگر مسایل جهان اسلام بیان داشت: سیاست حزب‌الله لبنان و ایران بر این مبنا نیست که پیروان و طرفداران آنها به زور انقلاب به پا کنند، بلکه به دنبال دموکراسی در دنیا هستند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول