اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق‌ اردبیلی:

دانشکده کشاورزی مغان کانون تحول است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ شکل‌گیری دانشکده کشاورزی مغان می‌تواند به کانون تحول اقتصادی و رونق و درآمدزایی مردم منطقه منجر شود.

دانشکده کشاورزی مغان کانون تحول است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی شامگاه امروز در جلسه بررسی مشکلات دانشکده کشاورزی مغان اظهار داشت: با تبدیل آموزشکده کشاورزی مغان به دانشکده و تحصیل بیش از 400 نفر دانشجو در این دانشکده روز به روز بر رونق کشاورزی و تولیدات متنوع زراعی و باغی و دامی این منطقه افزوده شده و ما قادر می‌باشیم مغان را به قطب تحول کشاورزی و اقتصادی تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: ‌این آموزشکده از سال 77 با پذیرش 60 نفر دانشجو در رشته‌های تولیدات دامی و گیاهی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است به طوری که در دو سال گذشته مراحل و مقدمات تبدیل آن به دانشکده انجام شده که از سال تحصیلی پیش رو این تغییر و تحول انجام می‌شود.
گنجی تعداد رشته‌های مصوب این دانشکده را شش مورد و در مقطع کارشناسی اعلام کرد و افزود: با تبدیل آموزشکده کشاورزی مغان به دانشکده علاوه بر افزایش رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ما قادر می‌باشیم بر رشته‌های کارشناسی ارشد و حتی دکترا نیز روز به روز افزوده و بر دایر شدن آنها همت و تلاش کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت در دنیای امروز به یک شاخص حقیقی تبدیل شده است به طوری که در منطقه مغان به ویژه پارس‌آباد می‌توان با تکیه بر نیروهای انسانی کارآمد و آموزش دیده ظرفیت تولید را بالا برد و در کنار آن اقدام به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی کرد.
این مقام مسئول اضافه کرد:‌ برهمین اساس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان مکانی مناسب برای برنامه‌ریزی راهبردی به منظور توسعه بخش کشاورزی استان می‌باشد.
گنجی خاک حاصلخیز، منابع آبی فراوان و کشت دو گونه محصول در یک سال زراعی را از جمله ویژگی‌ها و ظرفیت‌های آب و خاک منطقه مغان یاد کرد و ادامه داد: ‌با راه‌اندازی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بر این ظرفیت افزوده شده و قابلیت‌ها روز به روز بهتر و مناسب نمایان می‌شود.
وی با بیان این‌که مغان قطب کشاورزی استان است، گفت:‌ انتظار می‌رود دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان به قطب علم کشاورزی در کشور تبدیل شود و یک پیشرفت روزافزون را در این باب شاهد و ناظر باشیم.
گنجی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: هم اکنون در دانشگاه محقق اردبیلی با 19 سال قدمت بیش از 102 رشته در مقاطع تحصیلی مختلف دایر شده که سه رشته آن در مقطع دکترا، ‌44 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 44 رشته در مقطع کارشناسی و 11 رشته در مقطع کاردانی است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بر تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی آینده هفت رشته جدید را افزوده تا با جذب دانشجویان جدید بتوانیم توانمندی‌های خود را بیش از گذشته نشان دهیم.
گنجی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشگاه را نیز در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این ظرفیت در سال تحصیلی پیش رو به 10 هزار نفر می‌رسد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه این جلسه از نزدیک در جریان پیشرفت احداث ساختمان فرهنگی، مذهبی دانشکده کشاورزی مغان قرار گرفت و در مورد بسترسازی لازم به منظور احداث ساختمان جدید دانشگاه قول مساعد داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول