اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال محقق می‌شود؛

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌ها و جایگاه دانشگاه کردستان در بین مراکز کشور، گفت: این دانشگاه از مهرماه سال جاری دانشجویان معرفی شده از سلیمانیه عراق را پذیرش می‌کند.

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: در حال حاضر 40 پرونده دانشجویی برای پذیرش به دانشگاه کردستان ارسال شده است که این پرونده‌ها برای بررسی به گروه‌های تابعه تحویل شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان در رشته‌های علوم پایه، عربی، ادبیات فارسی، کشاورزی و فنی و مهندسی پذیرش خواهند شد.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: با توجه به تلاش مسئولان برای توسعه این دانشگاه در زمینه‌های مختلف، اکنون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان خارجی پذیرش می‌شوند.
به گفته وی علاوه بر زبان فارسی، زبان‌های انگلیسی و فارسی سایت دانشگاه کردستان راه‌اندازی شده و از این طریق دسترسی به اطلاعات و وضعیت دانشگاه و همچنین نحوه پذیرش دانشجو آسان‌تر است.
امینی با اشاره به کسب مجوزهای پذیرش دانشجوی خارجی از وزارت علوم و تحقیقان و فنآوری، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به 500 نفر میرسد.
مسئول امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه به بند 10 تفاهم‌نامه بین استانداران سلیمانیه عراق و استان کردستان مبنی بر ارائه خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی به سلیمانیه، گفت: بخش خصوصی و دولتی ما آمادگی کامل را دارد و حتی بخش خصوصی اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.
محی‌الدین سجادی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش بهداشت و درمان یکی از خواسته‌های آنان است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی این مسئله را دارد و در صورت اعلام آنان، این مورد توسط دانشگاه عملیاتی خواهد شد.
وی یادآور شد: لیست قیمت‌های بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز برای آنان ارسال شده است تا در صورت نیاز بیماران خود را برای درمان به کردستان اعزام نمایند.
به گفته سجادی، آنها بیشتر تمایل به گرفتن خدمات از سوی بهداشت و درمان کردستان و تمایل به اعزام بیماران و درمان در این استان را دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول